تداوم کار برداشت محصول برنج از سطح شالیزار‌های ایذه

مدیر اداره جهاد کشاورزی  ایذه از تداوم کار برداشت برنج از شالیزار‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی هنرمندیان مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه گفت: کار برداشت برنج از ۱۵ مهر در سطح یکهزار و ۱۰۰ هکتار از شالیزار‌های این شهرستان آغاز و تا ۲۰ آبان نیز ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه کار خزانه‌گیری این محصول در ۱۵ اردیبهشت آغاز و انتقال به زمین اصلی نیز از ۱۵ تیر ماه صورت گرفت افزود: ۹۰ درصد از برنج کشت شده در منطقه از نوع چمپا و ۱۰ درصد دیگر نیز از انواع عنبربو و نجفی است که ۹۵ درصد آن در بخش‌های سوسن و دهدز کشت شد.

هنرمندیان تصریح کرد: برداشت به دو صورت دستی و مکانیزه در حال انجام است و ۶۵۰ هکتار از این شالیزار‌های با توجه به شرایط موجود و دسترسی جهت درو با کمباین با این روش برداشت می‌شود و بقیه آن نیز به‌صورت دستی و سنتی در حال برداشت است.

مدیرجهاد کشاورزی ایذه گفت: نشا‌کاری مکانیزه علاوه بر راحت بودن و کم کردن فشار کار روی کشاورز باعث کاهش علف‌های هرز موجود در زمین و کاهش میزان استفاده از آب شد که مورد استقبال قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در هر هکتار ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم برنج برداشت شود و قیمت‌گذاری دولتی در زمان اشباع بازار از این محصول انجام می‌شود.

انتهای پیام/م

برداشت برنج از شالیزارها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.