رایزنی پوتین و مرکل درباره آخرین تحولات سوریه

رئیس‌جمهور روسیه و صدراعظم آلمان در گفت‌وگویی تلفنی درباره آخرین تحولات سوریه به تبادل نظر پرداختند.

رایزنی پوتین و مرکل درباره آخرین تحولات سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو اس نیوز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان امروز دوشنبه در گفت و گویی تلفنی به بحث و رایزنی درباره تحولات سوریه و انتقال گاز روسیه از طریق اوکراین به اروپا پرداختند.

کرملین امروز اعلام کرد پوتین و مرکل در این گفتگو به بحث و تبادل نظر درباره تازه‌ترین تحولات سوریه پرداختند. جزئیات بیشتری از گفت و گوی تلفنی رئیس جمهور روسیه و صدراعظم آلمان منتشر نشد.

در ۹ اکتبر، ترکیه عملیات نظامی خود با نام چشمه صلح را در مناطق شمالی سوریه آغاز کرد و هدفش را از میان برداشتن شبه‌نظامیان کُرد سوریه که آنکارا از آن‌ها به عنوان تروریست یاد می‌کند و همچنین کمک به بازگشت امن پناهجویان سوری و حفظ تمامیت ارضی سوریه اعلام کرد.

سه شنبه گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، و رئیس‌جمهور روسیه، در شهر سوچی روسیه دیداری داشتند و پس از آن دیدار و توافقاتی که در آن صورت گرفت آتش‌بس اعلام شد. بر اساس این توافقات کر‌دهای «ی‌پ‌گ» باید در مدت ۱۵۰ ساعت از مرز‌های ترکیه به ۳۰ کیلومتری آن بروند و نیرو‌های امنیتی ترکیه و روسیه مسئولیت انجام گشت‌های مشترک در آن منطقه را به عهده می‌گیرند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار