علت سر خوردن ماشین در جاده لغزنده چیست؟

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: سر خوردن، در جاده‌های لغزنده و یا زمانی که لاستیک‌ها صاف هستند رخ می‌دهد، زیرا لاستیک‌ها چسبندگی خودشان به سطح جاده را از دست می‌دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: سر خوردن، در جاده‌های لغزنده و یا زمانی که لاستیک‌ها صاف هستند رخ می‌دهد، زیرا لاستیک‌ها چسبندگی خودشان به سطح جاده را از دست می‌دهند و باعث می‌شود که اصطکاک لاستیک با جاده خیلی کم شود.

 سرهنگ "محمد حیدری" اظهار داشت: هرچه خودرو با سرعت بیشتری حرکت کند اصطکاک لاستیک با جاده کمتر شده و در نتیجه اختمال سر خوردن و خطر بیشتری را به دنبال دارد.

او افزود: یکی از مهمترین مکان‌هایی که خودرو سر می‌خورد در پیچ‌ها بوده، زیرا که رانندگان با سرعت غیرمطمئن به پیچ می‌رسند و برای کاستن سرعت، اقدام به ترمز گرفتن می‌کنند که باعث قفل شدن لاستیک‌ها شده و راننده نمی‌تواند خودرو را به خوبی کنترل کند.

سرهنگ حیدری ادامه داد: چنانچه راننده بعد از یک ترمز ناگهانی متوجه لغزیدن خودرو شد باید ترمز را رها کند تا چرخ‌ها دوباه شروع به چرخیدن کرده و از وحشت زدگی و زدن ترمز‌های متوالی اجتناب کند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه یادآور شد: گاز دادن بیش از حد در هنگام شروع به حرکت، چرخاندن سریع فرمان در سرعت‌های بالا و ترمز گرفتن ناگهانی باعث سرخوردن و انحراف خودرو به طرفین خواهد شد.

او  گفت: برای جلوگیری از سر خوردن بایستی به آرامی حرکت کرده و قبل از رسیدن به پیچ به تدریج سرعت را کاهش داده و توجه لازم به علایم خطر را داشته تا به موقع واکنش لازم را بتوان انجام داد.

سرهنگ حیدری بیان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود در جاده‌های لغزنده همواره با سرعت مطمئنه رانندگی و فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی را حفظ کنند.

انتهای  پیام/ز

 

توصیه هایی برای جلوگیری از سرخوردن اتومبیل در باران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.