صفر تا صد خدمات درمانی به زائران رضوی/ از خدمات رایگان به زائران پیاده تا فعالیت ۲۷۰۰ مرکز بهداشتی درمانی

مدیر سلامت زائرین خراسان رضوی از امکانات درمانی برای زائران رضوی تا پایان هفته خبر داد.

صفر تا صد خدمات درمانی به زائران رضوی/ از خدمات رایگان به زائران پیاده تا فعالیت ۲۷۰۰ مرکز بهداشتی درمانیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مرتضی احتشام فر مشاور اجرایی رئیس دانشگاه و دبیر کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست خدمات سفر استان خراسان رضوی با اشاره به خدمت رسانی به زائران رضوی تا پایان هفته اظهار کرد: ۶۸ بیمارستان دولتی و خصوصی در استان خراسان رضوی به زائران خدمت رسانی می‌کنند که از این تعداد ۳۶ بیمارستان در شهر مشهد مقدس هستند.

بیشتر بخوانید: آمادگی کامل اورژانس پیش‌بیمارستانی برای خدمت رسانی در ایام عزاداری پایان صفر/ ۶۸ بیمارستان خراسان رضوی در حالت آماده باش هستند


آمار مراکز درمانی خدمت رسان به زائران رضوی

وی ادامه داد: همچنین ۲ هزار و ۷۱ مرکز بهداشتی و درمانی به زائران خدمات سلامت ارائه می‌کنند که از این تعداد ۵۲۲ مرکز در شهر مشهد هستند.
مسئول سلامت زائران رضوی بیان کرد:  ۳۷۷ آزمایشگاه خصوصی و دولتی، ۲۸۹ درمانگاه، ۷۲ درمانگاه دندانپزشکی، ۲۲۶ مرکز تصویر برداری به زائران خدمت رسانی کردند که از این تعداد ۲۱۲ درمانگاه، ۵۴ مرکز تصویربرداری، ۲۰ مرکز دندانپزشکی و ۶۴ آزمایشگاه شبانه روزی به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

خدمات اورژانسی برای زائرین رضوی

او در ادامه با اشاره به خدمات اورژانسی برای زائرین رضوی اظهار کرد: اورژانس بیمارستانی در آماده باش کامل قرار دارد و ۲۳۰ پایگاه اورژانس جاده‌ای و شهری به زائران خدمت رسانی می‌کنند که برای خدمت رسانی در حوزه اورژانس ۲۵۵ آمبولانس در کل استان خراسان رضوی با همراهی بیش از هزار نیروی فنی خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران ارائه می‌دهند.

دبیر کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست خدمات سفر استان بیان کرد:همچنین ۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه / دانشکده‌های نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و گناباد به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

استقرارآمبولانس کلیه پایگاههای جاده ای درمکان مناسب تا حد امکان در حاشیه جاده جهت اطمینان خاطر زائرین و مجاورین در این ایام در برخی ساعات صبح و عصر طبق دستورالعمل ابلاغی، هماهنگی و تعامل کامل با پلیس راه، راهداری و سایر ارگانهای امداد رسان ، برنامه ریزی ویژه جهت استقرارها و تمهیدات لازم در خصوص حوادث احتمالی از دیگر اقدامات در این حوزه است.

خدمت رسانی به ۵۰۰ هزار زائر پیاده رضوی

احتشام فر با اشاره به خدمت رسانی به زئران پیاده رضوی بیان کرد: پیش بینی می کنیم که ۵۰۰ هزار زائر پیاده رضوی داشته باشیم که طبق سنوات گذشته و به استناد دستورالعمل معاونت درمان دانشگاه، خدمات بهداشتی درمانی به زائرین پیاده با فرم ارجاع  در ایام دهه پایانی صفر بصورت رایگان انجام می گیرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار