اولین روبات دنیا برای تعمیر خطوط لوله گاز استخدام شد

روبات تعمیرکار شبکه گاز می‌تواند در حالی که گاز درون شبکه لوله‌ها جریان دارد، با سرعتی باورنکردنی به تعمیر و تعویض لوله‌های فرسوده بپردازد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،کارشناسان صنعت روباتیک به تازگی روباتی هوشمند به نام Cisbot طراحی کرده اند که می‌تواند ۱۰ برابر سریع‌تر از همتایان انسانی خود به تعمیر خطوط لوله گاز آسیب دیده درخیابان‌ها بپردازد. از این روبات برای تعمیر و تعویض لوله‌های فرسوده گاز شبکه شهری در شهر لندن کشور انگلستان استفاده می‌شود.
 

استفاده از این روبات به وسیله بزرگ‌ترین شبکه توزیع گاز کشور انگلستان به نام Cadent با هدف تسریع در تعمیر خطوط گاز و جلوگیری از ترافیک و بسته شدن خیابان‌ها انجام می‌شود. ساخت این روبات به مدت ۲ سال به طول انجامیده و هزینه تولید آن افزون بر ۲.۵ میلیون پوند برآورد شده است.

کارشناسان شرکت ULC Robotics سازنده روبات اعلام کرده اند استفاده از آن می‌تواند سبب نیاز کمتر به حفاری و ایجاد حفره‌های کوچک‌تر به نسبت حفره‌هایی شود که کارگران انسانی مجبور به ورود به آن برای دسترسی به خطوط لوله هستند.

محققان در آزمایش روبات اعلام کرده اند، با استفاده از آن می‌توان به جای ۱۰ هفته کار معمولی به وسیله کارگران انسانی برای دگرگون کردن لوله ها، تنها در عرض ۷ روز، بیش از ۱۰۰ متر از لوله‌های آسیب دیده را جابه جا و تعویض کرد.
 

یکی از مزایای بسیار رقابتی این روبات به نسبت کارگران انسانی، در بی نیازی به قطع کردن شبکه گاز در زمان ورود روبات به حفره برای بررسی آسیب‌ها و دگرگون کردن لوله هاست. در صورتی که در زمان استفاده از نیروی انسانی باید از مدت‌ها پیش برای جلوگیری از خطر انفجار و گاز گرفتگی انسان ها، شبکه گاز قطع و از دسترس خارج شود.
بیشتر بخوانید: ساخت تلسکوپ‌های فضایی بزرگ به وسیله ربات‌ها در آینده
با استفاده از این روبات کارشناسان شبکه توزیع گاز می‌توانند بسیار سریع تر، با انعطاف و هماهنگی بیشتر و با صرف هزینه بسیار کمتر به تعمیر و نگهداری از شبکه گاز بپردازند.
 
کارشناسان در نظر دارند از این روبات در تمامی شبکه گاز رسانی لندن و در آینده دیگر شهر‌ها استفاده کنند و به این ترتیب دیگر در زمان تعمیرات نیاز به قطع گاز واحتمال آسیب دیدگی کارکنان انسانی وجود نخواهد داشت.
 
منبع:standard
 
انتهای پیام/

روباتی فوق هوشمند که مخصوص تعمیر لوله‌های آسیب دیده گاز شهری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار