ترکیه سفیر آمریکا را احضار کرد

وزارت خارجه ترکیه در واکنش به مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا علیه ترکیه، سفیر واشنگتن در آنکارا را احضار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا (الزام دولت به تحریم ترکیه), دیوید ساترفیلد، سفیر واشنگتن در آنکارا، را احضار کرد.

اعضای کنگره آمریکا به اتفاق آراء به پیش‌نویس قانونی رای دادند که از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور،  می‌خواهد تحریم‌ها و محدودیت‌های بیشتری علیه ترکیه و مسئولان این کشور اعمال کند. حمله ترکیه به شمال سوریه علت چنین درخواستی اعلام شده است.

به گفته منابع آگاه، نمایندگان در این پیش‌نویس بی‌سابقه خواستار ممنوعیت فروش بیشتر تسلیحات آمریکایی به ترکیه و مجازات کشور‌هایی شده اند که به این کشور سلاح صادر کنند. اعمال تحریم‌هایی علیه مسئولان ارشد ترکیه که مسئول عملیات نظامی در شمال شرق سوریه هستند از دیگر بند‌های این پیش نویس قانون است.

این پیش‌نویس همچنین از وزارت خارجه آمریکا می‌خواهد گزارش کاملی از درآمد‌ها و دارایی‌های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه وف اعضای خانواده وی ارائه کند. در این پیش‌نویس همچنین درخواست شده است یکی از بانک‌های دولتی ترکیه در لیست سیاه قرار گیرد.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: ترکیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار