نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

ضرورت توجه به ساخت و ساز‌ها در پدافند غیر عامل

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اتخاذ تصمیمات درست مهندسی در ساخت و ساز‌ها یکی از رسالت‌های پدافند غیر عامل است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده، ولی فقیه در استان در دیدار اعضای شورای پدافند غیر عامل استان، اتخاذ تصمیمات درست مهندسی در ساخت و ساز‌ها را یکی از راهکار‌های جلوگیری از بروز حوادث دانست و گفت: یکی از مشکلاتی که در بارش‌های پارسال و امسال مشاهده شد، احداث خانه‌ها در حاشیه رودخانه‌ها است که نشان می‌دهد کار کارشناسی و مهندسی صورت نگرفته و توجه به این مسائل یکی از رسالت‌های پدافند غیر عامل است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی از فعالیت‌های اعضای شورای پدافند غیر عامل قدردانی کرد و افزود: خداوند می‌فرماید هر خیری به انسان می‌رسد از ناحیه خداست و هر مشکلی که متوجه انسان می‌شود از اعمال انسان است و همه باید تلاش کنیم تا راهکار‌هایی در پیش بگیریم که مورد تأیید دین باشد.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه سرمایه پدافند غیر عامل، جلب اعتماد عمومی است، اظهار کرد: اعتماد عمومی به مسئولان نظام بسیار حائز اهمیت است و باندبازی، سوء استفاده از بیت‌المال و سفارشی عمل کردن به اعتماد عمومی آسیب می‌زند و باید با آن مقابله کرد.

امام جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند دشمن همواره کار خود را انجام می‌دهد و در هر حال باید آماده باشیم، خاطرنشان کرد: اگر اتفاقات سوریه، عراق، یمن و غزه را نادیده می‌گرفتیم، امروز باید در ایران با دشمنان و تروریست‌ها مقابله می‌کردیم، اما با اقدامات پیشگیرانه حیله‌های دشمنان را در آن کشور‌ها خنثی کردیم.

او حمایت از مستضعفانِ مسلمان و غیر مسلمان را از رسالت‌های دینی برشمرد و اضافه کرد: خدا می‌گوید آن‌ها که مستضعف هستند، اما مسلمان نیستند، ولایت خدا در جانشان می‌جوشد و همه باید برای نجات آن‌ها تلاش و مبارزه کنید.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تأکید کرد: سرنگون کردن پهباد آمریکایی برای کشور قدرت آفرین بود و در راستای پیشگیری از اقدامات زیاده‌خواهانه دشمن صورت گرفت و کار ارزشمندی بود.

انتهای پیام/ک

تاکید بر اتخاذ تصمیمات درست مهندسی در ساخت و ساز‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار