دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز مطرح کرد؛

سراریز شدن آب‌های سطحی و فاضلاب های کرج به سمت ماهدشت/ شورا و شهرداری دیر بجنبند مقصرند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز ‌به شورای شهر و شهرداری کرج نسبت به چاره‌اندیشی در مورد ساماندهی روان‌آب‌ها ‌به ویژه ورود فاضلاب انسانی به برخی از خیابان‌های ‌شهر ماهدشت هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حاجی رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز اظهار داشت: در پی بارش‌های شدید باران و آبگرفتگی معابر عمومی و انسداد محور‌های مواصلاتی در سال ۱۳۹۶، سبب مسدودی خیابان‌ها و کوچه‌ها و بروز مشکلات عدیده‌ای در رفت و آمد شهروندان شد.

او افزود: عملکرد ضعیف شهرداری کرج در آن مقطع موجبات نارضایتی عمومی مردم را فراهم آورد و همچنین بارش باران در فروردین سال ۱۳۹۸ نیز موجب آب‌گرفتگی معابر در نقاطی از شهر و نهایتا مشکلاتی در تردد شهروندان شده و نارضایتی ایجاد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه بارش باران شدید در روز دوشنبه هفته جاری سبب مسدود شدن تعدادی از زیرگذر‌های خیابان‌ها و سراریز شدن آب‌های سطحی شهر کرج به سمت شهر ماهدشت و انسداد خیابان‌ها و بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی و ورود فاضلاب انسانی به برخی از خیابان‌های آن شهر شد، بیان کرد: این موضوع نشان از عدم برنامه ریزی دقیق شهرداری کرج جهت مهار روان آب‌های سطحی دارد.

شاکرمی با بیان اینکه کارگروهی متشکل از شهرداری، آبفا و سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های ذیربط برای رفع مشکلات به وجود آمده تشکیل و ظرف یک ماه برای مهار روان آب‌های سطحی ناشی از بارندگی‌ها چاره‌اندیشی شود، متذکر شد: باید برای رفع مشکلات برخی زیرگذر‌ها به لحاظ ورود آب‌های سطحی و ارائه راهکار و مهار انتقال آب از جنوب شهر به سمت ماهدشت چاره‌اندیشی و نتیجه به این دادستانی منعکس گردد.

او گفت: بدیهی است در صورت تداوم این امر و ایجاد خسارت به شهروندان سبب مسئولیت مدنی برای شورا و شهرداری می‌شود و در صورت ایجاد خسارت به زیرساخت‌های شهر به لحاظ اعمال قصور در انجام وظیفه منتهی به تضییع، حقوق بیت‌المال و حقوق عمومی مطابق قانون و مقررات موجب ایجاد مسئولیت کیفری می‌شود.

انتهای پیام/ب

صحبت های  دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز درباره عملکرد شورا و شهرداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.