با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) صورت گرفت؛

انهدام باند قاچاق ارز در هرمزگان / قاچاق با تأسیس دو شرکت صوری در جزیره قشم

باند‌ سازمان یافته قاچاق ارز در استان هرمزگان از سوی نیرو‌های وزارت اطلاعات شناسایی و منهدم شد.

انهدام باند قاچاق ارز در هرمزگان / تأسیس دو شرکت صوری در جزیره قشمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی وزارت اطلاعات، باند‌ سازمان یافته قاچاق ارز در استان هرمزگان از سوی نیرو‌های وزارت اطلاعات شناسایی و منهدم شد.

 در پی اقدامات پیچیده اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان هرمزگان، یک شبکه قاچاق سازمان یافته ارز شناسایی و متلاشی شد.

در این عملیات هوشمندانه ۴ نفر از اعضای شبکه که اقدام به حواله غیر مجاز و قاچاق ارز به کشور امارات می‌نمودند، شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی بازداشت شدند.

متهمان اصلی پرونده با تأسیس دو شرکت صوری در جزیره قشم با سوء استفاده از قوانین مناطق آزاد در بانک‌های مختلف افتتاح حساب نموده و خارج از ضوابط تعیین شده توسط دولت و بانک مرکزی در زمینه خرید، فروش و حواله ارز مرتکب قاچاق ارز شده و معادل ریالی ارز خرید و فروش شده را روزانه از طریق این حساب‌ها انتقال می‌دادند.

همچنین شماری از " قاچاقچیان سوخت و کالا " و " فعالان غیرمجاز اقتصادی " از سایر استان‌های کشور نیز به جای استفاده از صرافی‌های مجاز مبادلات ارزی خود را با انگیزه فرار مالیاتی و پولشویی از طریق این شبکه انجام می‌دادند.

ارزش میزان ارز قاچاق شده توسط این شبکه حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.


بیشتر بخوانید:انهدام باند سازمان یافته قاچاق ارز در آذربایجان غربی/ دستگیری ۵ نفر


منبع: خبرگزاری صداوسیما

انتهای پیام/ب

دستگیری باند قاچاق ارز در هرمزگان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
درود