نایب رئیس اتحادیه باغداران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بارش های اخیر بر گرانی گوجه فرنگی دامن زد

شادلو گفت:بارندگی‌های مکرر در ۲ هفته اخیر، سرما و جابه جایی فصل منجر به کاهش عرضه گوجه فرنگی و نوسان قیمت در بازار شد.

مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عوامل گرانی قیمت گوجه فرنگی در بازار اظهار کرد: طبق روال همه ساله با تغییر اقلیم مناطق تولیدی از منطقه سردسیر به گرمسیر و نیمه گرمسیر، قیمت تمامی محصولات جالیزی اعم از گوجه فرنگی به سبب وقفه در عرضه با نوساناتی روبرو می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار مقطعی است، افزود: امسال علاوه بر جابه جایی محصولات جالیزی از مناطق سردسیر به مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر، عوامل دیگری همچون بارندگی و سرمای زود هنگام مانع رشد سریع بوته‌ها حداقل برای تازه خوری شد، اما به طور کلی نگرانی در خصوص آینده بازار نداریم.

شادلو ادامه داد: در فصل تابستان اکثر کشاورزان به سبب فراوانی تولید و افت شدید قیمت در بازار شرایط سختی را پشت سر گذارندند به طوریکه قیمت‌های فروش هیچ سنخیتی با هزینه‌های تولید نداشت.

به گفته این مقام مسئول، بارندگی‌های مکرر در ۲ هفته اخیر، سرما و جابه جایی فصل منجر به کاهش عرضه گوجه فرنگی و نوسان قیمت در بازار شد چرا که همزمان با سرمای هوا و نبود آفتاب، گوجه فرنگی زود به رنگ نمی‌آید، اما با مساعد شدن هوا و ازدیاد عرضه پیش بینی می‌شود که در روز‌های آتی قیمت گوجه فرنگی به نرخ منطقی خود در بازار برسد.


بیشتر بخوانید: قیمت غیر منطقی رب گوجه در بازار/قیمت هر کیلو گوجه فرنگی ربی ۸۰۰ تومان است


نایب رئیس اتحادیه باغداران با انتقاد از افت چشمگیر محصولات جالیزی در بازار بیان کرد: امسال با توجه به فراوانی تولید محصولات جالیزی همچون هندوانه، خیار، گوجه فرنگی و اغلب محصولات باغی قیمت به حدی در بازار کاهش یافت که با شرایط تولید هیچ همخوانی نداشت، در حالیکه انتظار می‌رود با اعمال حمایت‌های حداقلی، تعادل در بازار برقرار شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در تولید گوجه فرنگی وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به جابه جایی فصل، پایان کشت محصول در مناطق سردسیر و وقفه در عرضه، قیمت گوجه فرنگی با نوساناتی در بازار روبرو شده است، اما این موضوع به معنای کمبود یا کاهش تولید نیست.

انتهای پیام/

کمبودی در تولید گوجه فرنگی وجود ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
الان باید جلوی صادرات گوجه گرفته شود
چه لزومی داره موقعی که جنس کمیاب میشه صادرات انجام بشه
الان از عراق و پاکستان اومدن در منطقه ارسنجان مرودشت و دارن گوجه میخرن و صادر می کنند
آخرین اخبار