سفر به سیستان و بلوچستان از امواج رادیو فرهنگ

برنامه سفرنامه خوانی رادیو فرهنگ از امشب شنوندگان را از طریق امواج رادیویی به جنوب شرق ایران و استان سیستان و بلوچستان می‌برد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، رادیو فرهنگ همراه با برنامه «سفرنامه خوانی» از امشب چهارشنبه ۸ آبان ماه تا یکشنبه ۱۲ آبان همراه با عیرضا فراهانی گشت و گذاری در سیستان و بلوچستان دارد.

معرفی جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های این استان و سراغ گرفتن از صنایع دستی و سوغاتی‌های این سرزمین تا نگاهی به فرهنگ و آداب و رسوم مردمان این خطه از سرزمینمان موضوعاتی است که علیرضا فراهانی به عنوان یک عکاس و گردشگر به آن‌ها می‌پردازد.

امشب شنوندگان این برنامه با قلعه اسپیدژ در ایرانشهر آشنا می‌شوند این قلعه به دلیل استفاده از سنگ‌های آهکی سفید رنگ در ساخت، به نام قلعه سفید یا دژ سفید شهرت دارد.

همچنین فرداشب ۹ آبان ماه منطقه «درک» در چابهار معرفی می‌شود. این روستا در جنوب استان سیستان و بلوچستان و در سواحل مکران، از روستا‌های بکر و زیبای گردشگری است که علاوه بر مردمانی مهربان و مهمان نواز، از چهار نمونه ساحل صخره ای، ماسه ای، شنی و مرجانی در فاصله نزدیک به هم برخوردار است.

در این برنامه شنبه ۱۱ آبان ماه از ماهی‌های خاص دریای عمان و غذا‌های محلی استان سیستان و بلوچستان گفته می‌شود و شنوندگان با فرهنگ غذایی این مردم نیز آشنا می‌شوند. همچنین یک شنبه شب ۱۲ آبان ماه به سراغ هنر سوزن دوزی مردم سیستان و بلوچستان رفته و بیشتر درباره آن صحبت می‌شود.

برنامه سفرنامه خوانی کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ به تهیه کنندگی الهه بیات است و ساعت این برنامه را ۲۳:۳۰ از رادیو فرهنگ موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز بشنوید.

انتهای پیام/

برچسب ها: رادیو ، صدا و سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.