رونمایی از ساعت هوشمند شیائومی با طرحی کپی‌برداری شده

شیائومی از جدیدترین گجت پوشیدنی خود در حالی رونمایی کرد که به دلیل شباهت این مدل به ساعت هوشمند اپل، با انتقادات زیادی رو‌به‌رو است.

رونمایی از ساعت هوشمند جنجال‌برانگیز شیائومیبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ساعت هوشمند جدید شیائومی در وضعیتی به مشتریان و طرفداران این شرکت معرفی شد که بسیاری از کارشناسان و شرکت‌های دیگر فناوری، آن را متهم به سرقت و دزدی ایده کرده‌اند. در واقع کاربران و کارشناسان زیادی در سراسر جهان طرح ساعت هوشمند شیائومی را به به سرقت رفته از روی طراحی ساعت‌های هوشمند اپل می‌دانند.


بیشتر بخوانید: تاریخ رونمایی گوشی جدید شیائومی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی + تصویر


شیائومی در حال حاضر یکی از موفق‌ترین شرکت‌های فناوری در جهان است و در زمینه گوشی‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی تاکنون موفقیت‌های چشمگیری را بدست آورده است. روند رو به رشد و صعودی شیائومی با وجود سابقه بسیار کمتر نسبت به هوآوی و سامسونگ و اپل باعث شد این شرکت برای چندین ماه متوالی به عنوان چهارمین شرکت پرفروش فناوری در جهان تبدیل شود و احتمالا در آینده به مقام‌هایی بالاتر دست خواهد یافت. 

رونمایی از ساعت هوشمند جنجال‌برانگیز شیائومی

ساعت هوشمند شیائومی کپی‌برداری شده از iWatch یا دارای طراحی اصیل؟

با وجود چنین موفقیت‌هایی، ساعت هوشمند شیائومی Xiaomi Mi Watch به طرز باورنکردنی شبیه به ساعت‌های هوشمند اپل بوده و عینا از روی همین ساعت‌ها الگوبرداری شده است. شیائومی اعلام کرده است تا تاریخ ۱۴ آبان ماه تعدادی از این ساعت‌ها را عرضه می‌کند. شباهت Xiaomi Mi Watch و iWatch تا حدی است که به جرات می‌توان تنها تفاوت بین آن‌ها را سیستم عامل آن‌ها دانست. 

خبرهای منتشر شده حاکی از آن است که کپی‌برداری شیائومی از اپل تنها به ظاهر خلاصه نشده و حتی برخی از فناوری‌های این ساعت نظیر امضای الکتریکی نیز مانند iWatch است. شیائومی اعلام هنوز قیمت ساعت هوشمند خود را مشخص نکرده است ولی به نظر می‌رسد این گجت قیمتی به مراتب پایین‌تر از ساعت هوشمند اپل دارد. 

رونمایی از ساعت هوشمند جنجال‌برانگیز شیائومی

مشتریان می‌توانند ساعت هوشمند شیائومی را از طریق نمایندگان رسمی فروش این شرکت در محل زندگی خود و یا از طریق فروشگاه‌های آنلاین نظیر آمازون خریداری کنند. عرضه این ساعت می‌تواند آسیبی بزرگ به شرکت اپل وارد کند. غول فناورری آمریکایی هنوز نسبت به تولید این ساعت واکنشی نشان نداده است. 

انتهای پیام/

طراحی ساعت هوشمند شیائومی به شدت مورد انتقاد قرار گرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار