مزایای الکترونیکی کردن دفترچه های درمانی

تا پایان آبان ماه امسال، تمام داروخانه‌ها زیرساخت نسخه نویسی الکترونیک را ایجاد خواهند کرد.

مزایای الکترونیکی کردن دفترچه های درمانیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،حذف دفترچه‌های کاغذی و الکترونیکی شدن نسخه‌ها یکی از مهمترین اهداف برنامه ششم توسعه بوده است. طرحی که اجرای آن با تاخیر و تامل بسیار پیش رفت. تا جایی که ۸ اسفند سال ۹۷ نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب بندی از لایحه بودجه ۹۸ بیمه‌های درمانی را ملزم به صدور دفترچه‌های الکترونیکی کردند. 
 
این طرح فروردین ماه امسال در استان زنجان و در شهرستان خرمدره آغاز و از خرداد ماه نیز در همه‌ی شهرستان‌های استان اجرایی شده در حال حاضر نیمی از جمعیت استان تحت پوشش خدمات بیمه‌ای سلامت هستند.

اجرای این طرح بهره وری را بیشتر و خدمات رسانی را آسان‌تر خواهد کرد.با اجرای طرح نسخه الکترونیکی بیماران می‌توانند تنها با ارائه کارت ملی ویزیت شوند و نسخه دارویی بیماران به داروخانه‌ها و درخواست‌ها به آزمایشگاه‌ها و مراکز تصویر برداری به صورت الکترونیک ارسال می‌شود.

در حال حاضر در استان زنجان ۵۰ درصد نسخه‌ها در مطب‌ها به صورت الکترونیکی نوشته می‌شود که طبق اعلام مسئولان تا پایان آبان ماه امسال کل این فرآیند باید بصورت الکترونیکی انجام شود.

ابراهیم خانی مدیر کل بیمه سلامت در گفتگو با  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجانگفت:با بیان اینکه اجرای این طرح مزایای بسیار زیادی دارد گفت:اما از آنجایی که ما یکسری قوانین داریم که برخی از پزشکان، آزمایشگاه‌ها و مراکز رادیولوژی و داروخانه و حتی بیمارستان‌ها هم به این قوانین آشنا نبودند و این امر باعث می‌شد که کسورات بیمه این مراکز افزایش یابد.

او ادامه داد:با الکترونیکی شدن این فرآیند قوانین پشت این برنامه قرار گرفته و اخطار‌های به صورت آنلاین به پزشک در حال نسخه نویسی داده می شود.

دکتر ابراهیم خانی ادامه داد:بطور مثال اگر دارویی طرف قرار داد ما نیست یا اگر تعداد دارویی که پزشک می‌نویسد بیشتر از میزانی است که جزو قوانین بیمه است اخطار اصلاح تعداد دارو به پزشک داده می‌شود.

او افزود:در رابطه با نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی با ۵ مرکز و موسسه قرار داد بستیم، طبق گزارشات ارسالی خوشبختانه تعداد کسانی که نتوانسته اند وارد طرح شوند بسیار اندک است.
 
انتهای پیام/ن
 

تا پایان آبان ماه امسال، تمام داروخانه‌ها زیرساخت نسخه نویسی الکترونیک را ایجاد خواهند کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.