معاون عمرانی استاندار قزوین:

مکان‌های پیشنهادی دفع پسماند صنعتی در قزوین بازنگری شوند

معاون عمرانی استاندار گفت: با توجه به وجود شهرک‌های تولیدی در استان باید مکان‌های پیشنهادی برای دفع پسماند صنعتی استان بازنگری شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار در جلسه کارگروه مدیریت پسماند گفت: هیچگونه پسماند صنعتی به استان طی یک‌سال گذشته وارد نشده است، اما با توجه به وجود شهرک‌های تولیدی در استان باید مکان‌های پیشنهادی برای دفع پسماند صنعتی استان مورد بازنگری قرار گیرند.

فرخزاد افزود: مکان‌های پیشنهادی برای دفع پسماند صنعتی استان پیشتر مورد مطالعه قرار گرفته و چهار نقطه نیز پیشنهاد شده است.

او اضافه کرد: باید پسماند‌های صنعتی تا احداث سایت جدید با رعایت ضوابط و به طور کوتاه مدت در سایت فعلی ساماندهی شوند.

فرخزاد رعایت ضوابط برای سایت فعلی را بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در این مدت نباید هیچ پسماند مایعی به سایت وارد شود و پسماند‌های جامد هم بی خطر شوند.

معاون عمرانی استاندار اضافه کرد: چنانچه در دفع پسماند‌های صنعتی در سایت فعلی اهمالی صورت گیرد و ضوابط زیست محیطی رعایت نشود حتما با عاملان برخورد جدی خواهد شد و مدیریت سایت هم به سرمایه گذار دیگری واگذار می‌شود.

فرخزاد ، فرهنگ‌سازی درباره تفکیک از مبدا پسماند‌ها را بسیار ضروری دانست و گفت: در حال حاضر از ۱۸ درصد پسماند قابل بازیافت، حدود ۴.۳ درصد در استان بازیافت می‌شود که باید طبق برنامه، این میزان به ۱۰ درصد افزایش یابد.

او گفت: بی شک این موضوع اهتمام همه مسئولان در امر فرهنگسازی را می‌طلبد.

انتهای پیام/ک

هیچگونه پسماند صنعتی به استان طی یک‌سال گذشته وارد نشده است

 

برچسب ها: پسماند ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار