از شرکت‌های فعال در حوزه ارتباطات حمایت می کنیم

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا از حقوق تک تک شرکت‌های فعال در این حوزه که کمترین منابع و انتظارات و بیشترین چالش‌ها برای آنان رقم می‌خورد حمایت کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر دیروز در آئین افتتاحیه بیست و پنجمین نمایشگاه اتوکام (کامپیوتر، اتوماسیون‌های اداری، مخابرات و نوآفرینی) در اصفهان اظهار داشت: در سال گذشته رشد اقتصاد بدون نفت کشور منفی ۲.۴ درصد، رشد کشاورزی منفی ۱.۵ درصد و رشد خدمات کشور حدود صفر درصد بوده است.

او بیان کرد: در همین شرایط حوزه ای. تی. ام توانست مثبت ۶.۷ درصد و حوزه ارتباطات نیز مثبت ۰.۷ درصد رشد کند که این موضوع می‌تواند یک موضوع امیدوار کننده برای مردم باشد، اما متاسفانه این حوزه در بودجه کشور در پایین‌ترین مرحله قرار دارد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا از حقوق تک تک شرکت‌های فعال در این حوزه که کمترین منابع و انتظارات و بیشترین چالش‌ها برای آنان رقم می‌خورد حمایت کنیم.

او با بیان اینکه در این زمینه مشکلات فراوانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: با این حال حوزه آی. تی درحال رشد است که نکته‌ای امیدواره کننده به شمار می‌رود.

ناظمی ادامه داد: آرزوی ما آن است که اصفهان بتواند در این حوزه پیشرفت کند و همانند گذشته به قطب صنعت کشور تبدیل شود.

او خاطرنشان کرد: از آنجایی‌که صنایع قدیمی‌تر نمای مثبت برای پیشرفت نشان نداده است این استان عقب مانده است مانند پلی اکریل که زمانی صنعت خوش‌نام و مطرح کشور بود، اما به تکنولوژی‌های جدید روی خوش نشان نداد.


محمدباقر اثنی عشری نیز در این مراسم اظهار داشت: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در سال ۱۳۸۴ با تصویب مجلس تشکیل شد که در ۳۰ استان کشور با ۱۷ هزار عضو به صورت فراگیر فعالیت خود را آغاز کرد.

او افزود: هیئت مدیره‌های استانی و شورای مرکزی این سازمان با حکم مستقیم رئیس جمهور انتخاب شدند و این سازمان توانست بازو‌های کارشناسی در تمام شاخه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور باشد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اشاره به عملکرد حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بیان کرد: ایران در ۴۰ سال اخیر توانسته ۱۷ درصد رشد متوسط در حوزه فاوا داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان نیز در این مراسم درخصوص اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی دانا محور، درون‌زا و مردمی است، این شاخصه‌ها با اهداف این نمایشگاه تطابق دارد، ما هیچ راهی نداریم که اقتصادمان را دانش محور و سازماندهی کنیم و با اقتصاد دنیا تطابق دهیم.

مسعود گلشیرازی افزود: اگر بخواهیم در حوزه فرهنگ رشد کنیم باید ساختار‌های مدیریتی و دولت الکترونیک را از طریق این زیرساخت محقق کنیم که مسئولیت ما در اتاق بازرگانی عملی کردن این موضوع است.

بیست و پنجمین نمایشگاه اتوکام، کامپیوتر، اتوماسیون‌های اداری، مخابرات و نوآفرینی از ۸ تا ۱۲ آبان ماه ۹۸ در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان واقع در پل تاریخی شهرستان برپاست.

انتهای پیام/م

 

برگزاری نمایشگاه اتوکام (کامپیوتر، اتوماسیون‌های اداری، مخابرات و نوآفرینی) در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.