۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه صدور و توزیع قبوض برق، سالانه

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت : صدور و توزیع قبوض برق، سالانه حدود ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای شرکت هزینه دربرداشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،امیدعلی مرآتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه حدود ۷۷۰ هزار مشترک برق دارد که ۶۴۱ هزار مشترک از آن در حوزه خانگی، ۳۱ هزار مشترک در حوزه عمومی (اداره‌ها)، ۷ هزار مشترک در حوزه کشاورزی، ۳ هزار مشترک در حوزه صنعت و ۹ هزار مشترک نیز در سایر موارد از جمله تجاری (واحد‌های صنفی)، را شامل می‌شود.

او، ۴۱ درصد از انرژی برق مصرفی را در حوزه خانگی دانست و گفت : ۱۹ درصد انرژی برقی مصرفی استان مربوط به بخش کشاورزی، ۲۹ درصد مربوط به بخش عمومی، ۱۱ درصد مربوط به صنعت و هشت درصد نیز مربوط به حوزه تجاری است.

او گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان در مجموع کل بدهکاری این شرکت از مشترکان است که ۶۰ میلیارد از آن مربوط به اداره‌ها است.

مرآتی با اشاره به همکاری خوب مشترکان در راستای اجرای طرح حذف قبوض کاغذی برق، افزود: ۹۷ درصد از مشترک شماره تلفن همراه خود را برای دریافت پیامک هزینه مصرفی برق خود را در سامانه ثبت کردند و افرادی که تاکنون موفق نشده‌اند لطفا شناسه قبض برق خود را به شماره ۳۰۰۰۸۵۱۵۲۱ پیامک کنند تا اطلاعات پرونده آن‌ها در نرم‌افزار مشترکان ثبت شود.

این مسؤول با بیان اینکه سالانه ۳۰۰ میلیون تومان صرف هزینه خریداری کاغذ برای صدور قبوض برق استان می‌شد، گفت: علاوه بر این مبلغ، ۳.۵ میلیارد تومان نیز برای توزیع قبوض کاغذی توسط ماموران قرائت کنتور هزینه می‌شد که در مجموع سالانه حدود ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای شرکت هزینه دربرداشت.

او کاغذ مصرفی برای هر دوره قرائت کنتور را حدود یک تن اعلام کرد و افزود: دوره قرائت مشترکان خانگی و عادی تقریبا هر ۲ ماه یک‌بار انجام می‌شد یعنی ۶ دوره در سال، مصرف ۶ تن و قطع شدن ۱۲ هزار درخت در سال.

مرآتی در توضیح سرقت تجهیزات شرکت برق، افزود: از زمانی که قیمت فلزاتی همچون مس و آلومینیوم در بازار جهش ناگهانی داشته آمار سرقت‌ها نیز به تناوب افزایش یافته است.

او آمار سرقت تجهیزات شرکت برق استان در سال ۹۷ را حدود ۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: علاوه بر این مبلغ، خسارت میلیاردی هم به مشترکان و هم به شبکه وارد می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در خصوص راهکار مقابله با این موضوع، گفت: شبکه سیمی را طی سال‌های گذشته به کابل‌های خودنگهدار پنج رشته‌ای و یا ۶ رشته‌ای که از جنس آلومینیوم است و سرقت آن به سختی و گاهی منجر به مرگ سارق می‌شود، تغییر داده‌ایم.

او گفت: شبکه توزیع نیروی برق استان سالانه حدود ۳۰ میلیارد تومان برای اصلاح‌بینی شبکه‌ها هزینه می‌کند که در صدر آن جایگزین کردن پایه‌های بتنی مجهز به کابل خودنگهدار به جای تیر برق‌های چوبی است .

 

 

انتهای پیام/د

وجود حدود ۷۷۰ هزار مشترک برق

 

برچسب ها: برق ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار