در ۶ ماهه سال جاری؛

بیش از ۲ تن مواد غذایی غیرمجاز در قروه معدوم شد

بیش از ۲ تن مواد غذایی غیرمجاز و فاسد در ۶ ماهه نخست سال جاری با هدف کنترل و تأمین امنیت غذایی و سلامت عمومی در شهرستان قروه کشف و معدوم شد.

بیش از ۲ تن مواد غذایی غیرمجاز در قروه معدوم شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، رئیس مرکز بهداشت شهرستان قروه از کشف ۲ تن و ۴۵۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرمجاز در طول ۶ ماه گذشته در قالب بازدید‌ها و گشت‌های مشترک از مراکز تهیه و توزیع غذا و اماکن عمومی خبر داد.

به گفته مسعود معتمدی تعداد کل مراکز مواد غذایی و اماکن عمومی ۲ هزار و ۲۰۴ باب است که تعداد ۵ هزار و ۷۱۱ مورد بازدید صورت گرفته که منجر به معرفی ۳۲ مورد به دادگاه و تعطیلی ۲۱ باب از این مراکز شد.

او به سلامت تأمین امنیت غذایی اشاره کرد و افزود: در راستای کنترل و تأمین امنیت غذایی علاوه بر بازدید‌ها و ضبط مواد غذایی و تعطیلی بعضی مراکز ۲۸۶ نمونه هم از مواد غذایی گوناگون برداشت و جهت بررسی سلامت آن‌ها به آزمایشگاه مرتبط ارسال شده است.

همچن نمونه برداری از شبکه لوله کشی و منابع آب شرب شهر و روستا‌های شهرستان در طول ۶ ماه اول سال جاری به تعداد هزار و ۹۴ مورد برای آزمایشات میکروبی وشیمیایی دیگر مسئله‌ای بود که رئیس مرکز بهداشت قروه از آن سخن گفت.

مسعود معتمدی در ادامه بهترین راه اطلاع رسانی برای گزارش تخلفات بهداشتی را سامانه ۱۹۰ دانست و تصریح کرد: سامانه پیغام گیر تلفنی ۱۹۰ آماده دریافت شکایات مردمی در خصوص تخلفات بهداشتی، غذایی، دارویی و ... بوده و مردم می‌توانند در تمام ساعات شبانه روز موارد مشکوک و یا تخلف حتمی را هم از طریق تلفن ثابت و هم تلفن همراه گزارش دهند.

او با اشاره به اینکه پس از دریافت شکایات مردمی، کارشناسان بهداشت محیط باید در کمتر از سه روز جهت پیگیری موارد اعلام شده اقدام کنند، بر همکاری مردم در این زمینه تأکید کرد.

انتهای پیام/ز

معدوم سازی مواد غذایی در قروه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.