تارانتینو و فیلمبردارش تجلیل می‌شوند

جشنواره لهستانی کَمِریمیج جایزه همکاری کارگردان - فیلمبردار را به تارانتینو و فیلمبردارش اهدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، کوئنتین تارانتینو کارگردان فیلم سینمایی «روز و روزگاری در هالیوود» و فیلمبردارش رابرت ریچاردسون، جایزه همکاری مشترک کارگردان و فیلمبردار را از جشنواره بین المللی کریمیج دریافت می‌کنند.

این جایزه هر سال به یک کارگردان و یک مدیر فیلمبرداری که در فیلمی مشترک همکاری کرده اند، داده می‌شود. جشنواره فیلم کمریمیج بخش‌های اصلی خود را به فیلمبرداری اختصاص داده است. این جشنواره در شهر ترونی واقع در کشور لهستان از تاریخ ۹ تا ۱۶ نوامبر (۱۸ آبان الی ۲۵ آبان) برگزار می‌شود.

ریچاردسون سه بار برای فیلم‌های «هوگو» و «هوانورد» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۰۴ و همچنین فیلم «جی اف کی» به کارگردانی الیور استون در سال ۱۹۹۱ موفق به دریافت جایزه آکادمی اسکار در بخش بهترین فیلمبرداری شده است.

تارانتینو نیز با اینکه تا به حال موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی اسکار نشده، تا کنون از این آکادمی برای فیلم‌های «جنگوی زنجیرگسسته» در سال ۲۰۱۲ و «داستان‌های عامه پسند» در سال ۱۹۹۴ جایزه بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی را دریافت کرد. جایزه او برای فیلم داستان‌های عامه پسند به طور مشترک با راجر آوری اهدا شده بود.

قرار است فیلم «روز و روزگاری در هالیوود» هم به عنوان فیلم اختتامیه جشنواره کَمِریمیج نمایش داده شود. این فیلم پنجمین همکاری تارانتینو با ریچاردسون محسوب می‌شود. دو فیلم سینمایی «بیل را بکش»، «حرامزاده‌های لعنتی» و «جنگوی زنجیرگسسته» فیلم‌های مشترک قبلی این دو بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار