شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در همدان تشکیل شد

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادسرا و دادگستری شهرستان‌های استان خبر داد.

شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در همدان تشکیل شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسن خانجانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان با اشاره به تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادسرا و دادگستری شهرستان‌های استان بیان کرد: همچنین ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی به ریاست رییس کل دادگستری استان همدان تشکیل شده است.

او گفت: طبق قانون انتخابات تشکیلات قضایی هر حوزۀ انتخابیه به منظور پیشگیری از وقوع جرم، علاوه بر هماهنگی با ناظران شورای نگهبان و هیات‌اجرایی، اقدامات لازم را در محدودۀ مقررات انجام می‌دهند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان با بیان اینکه تاکنون گزارش و تخلف انتخاباتی که منجر به تشکیل پرونده شده باشد نداشته ایم، گفت: در صورت ارتکاب تخلف طبق قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

خانجانی با اشاره به اینکه در قانون انتخابات، سال ۹۵ اصلاحاتی صورت گرفت، گفت: برخی از خلاء‌های قانونی از جمله تخلف محسوب شدن دادن شام و ناهار توسط کاندید‌ها در آن گنجانده شد و این اقدام مصداق خرید و فروش رای است.

اوتاکید کرد: طبق قانون هرگونه خرید و فروش مستقیم و غیرمستقیم رأی شامل توزیع اقلام و لوازمی که برای دریافت کننده جنبه انتفاعی داشته باشد، اعطای کمک‌های نقدی و غیرنقدی به اشخاص حقیقی و حقوقی، اماکن عمومی و مذهبی، هیأت‌ها و امور خیریه، اعطای وام، پاداش و یا امتیازات جرم است.

انتهای پیام/د.ا

شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در همدان تشکیل شد

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.