آغاز مسابقات سافاری قهرمانی کشور در همدان

راند سوم مسابقات سافاری قهرمانی کشور با حضور ۸۰ شرکت کننده از ۱۶ استان کشور به میزبانی همدان در حال برگزاری است.

آغاز مسابقات سافاری در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمید رحیمی دبیر هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی همدان  با بیان اینکه در این دوره از مسابقات ۱۲۰ شرکت کننده در قالب ۶۰ خودرو از استان‌های مختلف کشور شرکت دارند، گفت: شرکت کنندگان با خودرو‌های آفرود در این مرحله از مسابقات که در قالب نقشه‌خوانی در طبیعت است، حضور دارند.

او  با بیان اینکه مسابقات  سافاری تور گردشگری به شمار می‌رود، گفت: مسابقات سافاری رقابتی بین اتومبیلرانان است که در جاده ها، مناطق شهری و محیط‌های طبیعی برگزار می‌شود و در تمام مسیر‌های طراحی شده رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و احترام به قوانین محلی ضروری است.

رحیمی در ادامه افزود: مسابقات سافاری قهرمانی کشور از شهر مریانج آغاز و شرکت کنندگان مسیر‌های تعیین شده به سمت قهاوند، ملایر، تویسرکان و نهاوند و بالعکس را طی خواهند کرد.

دبیر هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی همدان  خاطر نشان کرد: هم اکنون یکصد خودرو عضویت ثابت را در برنامه‌های ورزشی، گردشگری و امدادی تورینگ و سافاری همدان دارند.

سافاری رشته ورزشی در گردشگری سفری محسوب می‌شود که به آن وحش گشت (safari) نیز می‌گویند و در واقع ورزشی تلفیقی از آفرود، رالی و کمپینگ است.

این مسابقات تلفیقی از مسابقات اتومبیل رانی آفرواد و اوکیشن است و با هدف طبیعت گردی و احترام به قوانین محیط زیست برگزار شد.

برگزاری تورها٬ کمپ ها، کاروان‌ها و مسابقه‌های رالی بین استانی از جمله رویداد‌هایی است که در سطح استان و کشور برگزار می‌شود.

در مسیر طراحی شده این مسابقات اعم از جاده ای، مناطق شهری و طبیعی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و احترام به قوانین محلی لحاظ شده بود.

انتهای پیام/د.ا

برگزاری مسابقات اتوموبیلرانی در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.