در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مراقبت در منزل به نفع مردم و نظام سلامت

شریفی مقدم گفت: مراقبت در منزل باعث صرفه جویی در هزینه‌های نظام سلامت می‌شود.

مراقبت در منزل به نفع مردم و نظام سلامت استمحمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به موضوع مراقبت در منزل اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور ما در آینده‌ای نزدیک ۸ درصد از جمعیتش را افراد سالمند تشکیل خواهد داد، موضوع مراقبت در منزل، می‌تواند یکی از موضوعات مهم و اولویت‌دار باشد.

او ادامه داد: طرح مراقبت در منزل (هوم‌کر) سال ۱۹۶۰ در آمریکا و اروپا اجرا شده است و در این کشورها مراقبت از بیماران به ویژه سالمندان در منزل انجام می‌گیرد.

شریفی مقدم افزود: مراقبت در منزل به وسیله پرستاران و گروه‌های مختلف پزشکی باعث صرفه جویی هزینه‌های تحمیلی بر نظام سلامت می‌شود؛ این طرح به دلیل بهبود روحیه بیماران می‌تواند به افزایش کیفیت درمان منجر شود.

دبیر کل خانه پرستار ایران بیان کرد: به دلیل کمبود پرستار، شاید مراقبت از بیماران برای پرستاران سخت باشد و استاندارد‌ها به طور دقیق در برخی موارد رعایت نشود اما اجرای طرح مراقبت در منزل می‌تواند از بروز بسیاری از مسائل جلوگیری کند.


بیشتر بخوانید: کمبود ۱۵۰ هزار پرستار در کشور/ پرستاری یک شغل زنانه محسوب می‌شود

او گفت: مراقبت در منزل به نفع مردم و نظام سلامت است اما به دلیل سیاست‌های نادرست فقط به دنبال اضافه کردن تخت‌های بیمارستانی هستیم.

شریفی مقدم ادامه داد: امروزه کشور‌های پیشرفته به فکر اقدامات پیشگیرانه در برابر انواع بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های غیر واگیر هستند زیرا این اقدامات جلوی هزینه‌های تحمیلی درمان را می‌گیرد.

دبیر کل خانه پرستار ایران بیان کرد: ۹۰۰ مرکز مراقبت در منزل در سراسر کشور راه‌اندازی شده است اما این خدمات هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته است.

انتهای پیام/
 

راه اندازی ۹۰۰ مرکز مراقبت در منزل در سراسر کشور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار