استفاده از ۴ گروه مصالح بوم آورد در اقامتگاه‌های بوم گردی اردبیل

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: ۴ گروه مصالح بوم آورد در اقامتگاه‌های بوم گردی این استان استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل امروز در جلسه هم اندیشی با سرمایه گذارن ملی حوزه اکوتوریسم گفت: به منظور توسعه اقامتگاه‌ها برنامه ریزی گسترده‌ای در سطح استان اجرا می‌شود.

او افزود: مجوز فعالیت ۶۱ اقامتگاه بوم گردی صادر شده و تا سال ۲۰۲۳ که اردبیل به عنوان پایتخت کشور‌های عضو اکو انتخاب شده است، در نظر داریم تعداد بوم گردی‌ها افزایش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: در اقامتگاه‌های بوم گردی ۴ نوع ماده مورد استفاده است که سازگار با زیست بوم منطقه انتخاب می‌شود.

فلاحی افزود: از جمله مصالح سنگ در عنبران اولیا، مشگین شهر، ترکیبی خشتی و سنگی در خلخال، خشتی در گرمی، چوب در خلخال و نمین و چادر‌های آلاچیق نمد در مناطق عشایری دایر شده است.

او با تاکید به اینکه توسعه بوم گردی در روستا‌ها و مناطق گردشگری از جمله حاشیه سد گیلارلو، فندقلو و کلخوران مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار کرد: به ویژه احداث بوم گردی در هر ۳ قطب گردشگری مورد تاکید است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: ۳ قطب گردشگری شامل مغان (بیله سوار، پارس آباد، گرمی و اصلاندوز)، سبلان (مشگین شهر، اردبیل، نیر و سرعین) و باغرو (نمین، کوثر و خلخال) است.

انتهای پیام/ع

مجوز فعالیت ۶۱ اقامتگاه بوم گردی در اردبیل صادر شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار