خودنمایی آبگرمکن‌های خورشیدی در پشت بام طرازوجی‌ها

به منظور جلوگیری از قطع درخت توسط جنگل نشینان جهت تامین سوخت و گرم نمودن آب روستای طرازوج، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اقدام به تهیه ۲۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی نمود.

خودنمایی آبگرمکن‌های خورشیدی در پشت بام طرازوجی‌هابه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، خلیل آقاجانلو مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان از نصب و راه اندازی ۲۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستای طرازوج خبر داد و گفت: این روستا دارای ۳۰ خانوار است که ۲۰ خانوار آنان سکنه‌ی دائمی می‌باشند.

وی افزود: در همین راستا آبگرمکن‌های خورشیدی به ساکنین دائمی روستا‌های شناسایی شده‌ی این طرح تحویل داده می‌شود.

آقاجانلو روند اجرای طرح آبگرمکن خورشیدی در استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اهالی روستای طرازوج از طرح نصب آبگرمکن خورشیدی در این روستا استقبال کرده اند.

مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان در ادامه با بیان این که این طرح برای حفظ منابع طبیعی، جلوگیری از قطع درختان جنگل‌ها و استفاده بهینه از انرژی در روستا‌های حاشیه‌ی جنگل‌ها اجرا می‌شود گفت: تاکنون ۲۹۴ آبگرمکن خورشیدی در ۱۲ روستای این استان نصب شده است.

آقاجانلو حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی و ملی را از جمله رسالت‌های مهم این اداره کل برشمرد و افزود: در سال جاری نیز چند روستا در استان به منظور نصب آبگرمکن خورشیدی شناسایی شده است.

وی همچنین اظهار داشت: این طرح در تمامی روستا‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود و بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده هزینه آبگرمکن‌ها در سال جاری از محل صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.

انتهای پیام / ک 

نصب و راه اندازی آبگرمکن های خورشیدی در روستاهای زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.