معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت:۲۷ نقطه حادثه خیز در خراسان‌جنوبی شناسایی شده است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، جلال‌زاده معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی در کارگروه کاهش و پیشگیری از تصادفات خراسان‌جنوبی گفت: ۲۷ نقطه پرتصادف در خراسان‌جنوبی شناسایی شده که هشت نقطه رفع مشکل صورت گرفته و هفت نقطه نیز اقدامات لازم در دست اقدام است.

او با بیان اینکه برای ساخت مجتمع بین‌راهی در دیگ رستم آستان قدس آماده سرمایه‌گذاری است، افزود: در ۳۰ نقطه خراسان‌جنوبی شروع به ایجاد استراحتگاه موقت کرده‌ایم.

جلال‌زاده با بیان اینکه رفع مشکل دو نقطه پر تصادف (یک مورد در پمپ بنزین معصومیه و یک نقطه در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند) جزو اولویت‌هاست، بیان کرد: امیدواریم نواقص این دو مورد رفع و تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

او گفت: در زمینه رفع مشکل تصادف با شتر نیز طرح نصب سیم در حاشیه جاده برای شهرستان‌هایی که بیشترین جمعیت شتر را دارند انجام شده است و با این وجود ساربان‌ها موظف به کنترل شتر‌ها هستند که وارد حریم جاده نشوند.

 غلام‌پور، رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند نیز در این جلسه اظهار کرد: در سال جاری طبق قوانین و مقررات ساماندهی سرویس مدارس باید از طریق سامانه سپند انجام گیرد.

او بیان کرد: تاکنون در خراسان‌جنوبی ۲۶۰ راننده در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و ۲۱۴ راننده نیزتاکنون تأیید صلاحیت شده‌اند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند ادامه داد: در زمینه سرویس مدارس در خراسان‌جنوبی نیز ۱۵ شرکت ثبت‌نام کردند که از این تعداد ثبت نامی ۱۲ شرکت تأیید صلاحیت شده‌اند.

غلام‌پور یادآور شد: جلسات آموزشی برای رانندگان سرویس مدارس نیز در روز‌های منتهی به شروع مدارس برگزار شده و در دوهفته اول نیز در زمینه برچسب مخصوص مدارا کردیم، ولی اکنون عدم رعایت قواعد و آیین نامه‌ها توجیه ندارد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسفندیاری
۱۸:۴۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
لطفا در خصوص محدودیت سرعت در جاده اصفاک شهرستان بشرویه به طبس گزارش محلی تهیه کنید و از مسئولین بپرسید که اگر این جاده آسفالت خوبی ندارد باید محدودیت سرعت ایجاد کنید تا رفتو آمد گردشگران کم شود وزندگی مردم منطقه تحدید شود یا آسفالت را بهسازی نمایید؟