سرقت ۲۲ هزار علائم ایمنی در محور‌های جنوب سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸ هزار تابلو علائم ایمنی امسال در محور‌های جنوب سیستان و بلوچستان نصب شده این در حالی است که ۲۲ هزار علائم نیز به سرقت رفته است.

سرقت ۲۲ هزار علائم ایمنی در محور‌های جنوب سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  به دنبال تصادفات مرگبار محور ایرانشهر- نیکشهر که طی ۲۴ ساعت اخیر، ۱۲ کشته برجای گذاشت، ظهر امروز جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل جنوب سیستان و بلوچستان با حضور مسؤولان برگزار شد.

ابراهیم جاوشیری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان در این جلسه اظهار کرد: کاهش آمار تلفات و تصادفات جاده ای، ایمن سازی محور‌های ترانزیتی از بندر چابهار به داخل کشور و کشور‌های همسایه از جمله افغانستان، اصلاح نقاط پرحادثه محور‌ها از جمله مواردی است که باید بیش از پیش به آن‌ها توجه شود.

ابراهیم جاوشیری افزود: ۱۰ نقطه پرحادثه اصلاح شده است، به زودی در اکثر محور‌ها خط کشی، نیوجرسی و علائم نصب خواهد شد.

او  گفت: انجام ۹۳۰ کیلومتر خط کشی، نصب ۴۸۵ متر مربع تابلوی‌های اطلاعاتی و ۱۰ هزار عدد چشم گربه‌ای از جمله اقدامات امسال است.

این مسؤول ادامه داد: ۱۸ هزار تابلو علائم ایمنی امسال در محور‌های جنوب سیستان و بلوچستان نصب شده این در حالی است که ۲۲ هزار علائم نیز به سرقت رفته که قابل تامل است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان بیان کرد: از تاریخ ۱۹ تیرماه امسال اداره کل راهداری مستقل شده و تاپایان سال اعتبارات کلان این اداره کل بر عهده اداره کل حمل و نقل شمال استان است و از سال بعد ردیف اعتباری آن مستقل خواهد شد.

کاهش ١٠ درصدی تصادفات جاده‌ای در جنوب سیستان و بلوچستان

سرهنگ یدالله ستوده فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان  نیز گفت: میزان تصادفات در هفت ماهه نخست امسال در جنوب این استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ یدالله ستوده اظهار داشت: با همکاری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان با استفاده از گشت‌های مشترک و نامحسوس نقاط مستعد تصادف شناسایی و اقدامات لازم برای رفع این نقاط اندیشیده شده است.

او با بیان اینکه انحراف به چپ، سرعت بالا، استفاده از موبایل در موقع رانندگی و عدم رعایت فاصله طولی از علل تصادفات در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان است افزود:وجود راه‌های دوطرفه، قوس و پیچ‌های فراوان، قاچاق سوخت، انسان و کالا و رعایت نکردن قانون از دیگر علل رخ دادن حوادث تلخ رانندگی در محور‌های جنوب استان است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار