افزایش حضور نظامی آمریکا در مناطق اقیانوس‌ هند و آرام

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد پنتاگون قصد دارد حضور نظامی خود را در مناطق اقیانوس‌ هند و آرام افزایش دهد و نیرو‌های بیشتری را به این مناطق اعزام کند.

افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه اقیانوس‌های هند و آرامبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا امروز، جمعه اعلام کرد پنتاگون تصمیم گرفته حضور نظامی آمریکا در مناطق اقیانوس هند و آرام را توسعه دهد و نیرو‌های بیشتری به این مناطق اعزام کند.

وی در هنگام دیدار با لیندا رینولدز، وزیر دفاع استرالیا به خبرنگاران گفت: راهبرد دفاع ملی ما تایید می‌کند که مشغولیت اصلی ما مناطق اقیانوس هند و آرام باشد و برای اجرای این راهبرد باید نقش فعالتری در منطقه داشته باشیم؛ لذا نیازمند فرستادن نیرو‌های بیشتر هستیم.

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به اینکه اولین سفر خارجی وی به استرالیا بوده تاکید کرد: مناطق اقیانوس هند و آرام از اهمیت بالایی برای آمریکا برخوردار هستند.

وی افزود: وظیفه آمریکا این است که شرکای خود در منطقه را افزایش دهد و ائتلاف‌ها را تقویت کند.

مارک اسپر در پایان چین را بزرگترین تهدید برای کشور‌های غربی از دیدگاه آمریکا اعلام کرد و از کشور‌های اروپایی خواست به هشدار‌های واشنگتن درباره توسعه نظامی و اقتصادی چین با جدیت توجه کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، هند ، پنتاگون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار