امام جمعه بوشهر:

هیچ کس نباید امید به آینده را از جامعه بگیرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: امید به آینده برای پیشرفت جامعه حیاتی است و هیچ کس در هر مقام و شخصیتی نباید امید به آینده را از جامعه بگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی‌بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تاکید بر افزایش هوشیاری جامعه برای مقابله با فتنه‌های دشمنان به ویژه استکبار عنوان کرد: امید به آینده برای پیشرفت جامعه حیاتی است و کشوری می‌تواند پیشرفت کند که به آینده امید داشته باشد، هیچ کس در هر مقام و شخصیتی نباید امید به آینده را از جامعه بگیرد.

او، با اشاره به توطئه‌های دشمنان در ۴۰ سال گذشته برای تزریق ناامیدی در جامعه، تصریح کرد: ۴۰ سال است که دشمنان برای تحقق اهداف خود در جامعه اسلامی تلاش می‌کنند، اما تاکنون به اهداف خود دست نیافته‌اند و جمهوری اسلامی ایران، مقتدر، سرفراز و با صلابت در برابر این توطئه‌ها ایستاده و این همه پیشرفت به دست آمده است.

امام جمعه بوشهر، در بخش دیگری از خطبه‌ها یکی از مشکلات مهم ایران را سنگ‌اندازی در راه تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران عنوان کرد و افزود: این مشکلات از جمله مقررات نامناسب و دست‌وپاگیر و کاغذبازی‌ها سبب ناراحتی مسئولان، مردم، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران شده  است.

آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: علاج مشکلات یاد شده نیاز به عزم ملی دارد و در استان هم باید کارگروهی ویژه و تخصصی تشکیل شود و سریع قوانین غیرضرور و دست‌وپاگیر در مسیر تولید و سرمایه‌گذاری شناسایی و اصلاح شود.

او گفت: بانک‌ها در مسیر حل مشکلات تولید و کمک به تولیدکنندگان، نیستند و دولت و قوه قضائیه باید مسائل و قوانین بانک‌ها را بررسی و مشکلات را حل کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری و اهمیت امنیت برای جامعه، بیان کرد: امنیت از مهم‌ترین ارکان اجتماع است و نهاد‌های امنیتی، انتظامی و حافظان مرز‌ها کاری بزرگ برای حفظ امنیت جامعه اسلامی انجام می‌دهند اما همه افراد جامعه در حفظ امنیت تکلیف دارند.

آیت الله صفایی بوشهری، همچنین ملت ایران را ملتی آزاد خواند و افزود: هیچ کشوری مانند ایران نیست که ملتش آزادانه فکر و شجاعانه عمل کند و به دنبال منافع ملی خود باشد و این موضوع نشانه استقلال کشور است.

او، با اشاره به وضعیت استقلال کشور‌های اطراف ایران اسلامی، گفت: نه تنها این کشور‌ها  توان فکر کردن و برنامه‌ریزی ندارند و دنبال منافع ملی خود نیستند، بلکه کشور‌های اروپایی  نیز نمی‌توانند آزادانه فکر و برنامه‌ریزی کنند زیرا وابسته به دیگر کشور‌ها هستند.

امام جمعه بوشهر، از این کشور‌ها به عنوان مستعمره‌های مدرن نام برد و ادامه داد: استعمار پیش از این با زور، فکر و برنامه‌ریزی خودش را به دیگر کشور‌ها تزریق می‌کرد، اما حالا در استعمار مدرن با استفاده از مسائل اقتصادی بر دیگر کشور‌ها مسلط می‌شود.

آیت الله صفایی بوشهری، با بیان اینکه استکبار با هزینه سنگینی در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه در پی فتنه است، بیان کرد: بسیاری از منافع جهان استکبار در منطقه غرب آسیا قرار دارد زیرا آنان اگر انرژی اقتصاد، نفت و گاز این منطقه از دست بدهند دچار بحران و خسارت قابل توجهی می‌شوند.

او، با قدردانی از دستگاه‌های فرهنگی، روحانیون، ائمه جمعه و دیگر گروه‌ها و نهاد‌ها در برپایی مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی افزود: استان بوشهر با تلاش دست اندرکاران در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی در کربلا حماسه‌ای بی‌نظیر خلق کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، به تجمع اعتراض‌آمیز در کشور‌های عراق و لبنان هم اشاره و بیان کرد: وقتی داعش و گروه‌های تروریستی نتوانستند اوضاع را در عراق، لبنان وسوریه بر هم بزنند و خط مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را از بین ببرند، جنگ نرم را در این کشور‌ها طراحی و عملیاتی کردند.کشور‌های استکباری و هم‌پیمانان آنان از مشکلات اقتصادی این کشورها، سوء استفاده و فتنه‌های گوناگونی ایجاد کرده‌اند.

آیت الله صفایی بوشهری، با اشاره به اینکه در پشت صحنه ایجاد آشوب و فتنه‌ در لبنان و عراق، کشور‌هایی مانند آمریکا، اسرائیل و عربستان و دیگر کشور‌های عربی قرار دارند، گفت: این کشورها قصد دارند مردم را به سمت تلاش برای براندازی نظام  لبنان و عراق  هدایت کنند و سپس دولتی وابسته در آنجا مستقر کنند اما در لبنان با بصیرتی که ایجاد شد و در عراق با شرایط خاصی این جریان‌ها در حال کنترل شدن است.

او، با گرامیداشت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار، حضور دانش آموزان، دانشجویان و گروه‌های مختلف مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را ضروری دانست.

انتهای پیام/ک

بانک‌ها در مسیر حل مشکلات تولید نیستند

برچسب ها: نماز جمعه ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.