نا آگاهی شهروندان علت برخی از جرایم سایبری است

سرپرست دایره تولید محتوا و عملیات رسانه‌ای پیشگیرانه پلیس فتا خوزستان علت بخش زیادی از جرایم سایبری اقتصادی استان را ناآگاهی شهروندان دانست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سروان یونس عیسی پره سرپرست دایره تولید محتوا و عملیات رسانه‌ای پیشگیرانه پلیس فتا خوزستان گفت: بیش از ۷۰ درصد جرایم سایبری در این استان در حوزه اقتصادی رخ می‌دهد که علت بخش زیادی ار آن‌ها ناآگاهی شهروندان است.

او با بیان اینکه تخلفات فضای مجازی در حوزه اقتصادی با روش فیشینگ و درگاه‌های تقلبی صورت می‌گیرد افزود: اگر فرد آگاهی لازم را نداشته باشد با مشکلات جدی مواجه می‌شود و یکی از راه‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از کلاهبرداری اینترنتی استفاده از صفحه کلید‌های مجازی است که نماد تجارت الکترونیک نیز باید در این صفحات مشاهده شود.

عیسی پره بیان داشت: پارسال در کشور بیش از یکصد سایت متخلف شناسایی و غیر فعال شدند و فعالیت درگاه‌های پرداخت این سایت‌ها نیز در حال پیگیری بوده و به زودی از طریق سیستم بانکی امکان فعالیت در این سایت‌ها متوقف می‌شود.

سرپرست دایره تولید محتوا و عملیات رسانه‌ای پیشگیرانه پلیس فتا خوزستان افزود: پلیس فتا با تمامی ظرفیت خود موضوع آموزش را به صورت حضوری و غیر حضوری و آموزش به صورت حضوری در سطح دانشگاه، مدارس، شرکت‌ها و سازمان‌ها به صورت مستمر در حال انجام است و از طریق وبسایت پلیس فتا نیز ارائه آموزش غیر حضوری در دستور کار است.

انتهای پیام/م

ارائه آموزش های لازم برای مقابله با جرایم سایبری

برچسب ها: پلیس فتا ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.