ترین‌های هفته نهم لیگ برتر/ استراماچونی و استقلالی‌ها عنوان‌های برتر را درو کردند

روز دوم از هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری ۳ دیدار به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، از هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران را می‌توان یکی از عجیب‌ترین هفته‌های تاریخ این مسابقات نام برد. ثبت ۶ تساوی در هشت بازی این هفته شامل پنج تساوی بدون گل سبب شد تنها شاهد به ثمر رسیدن گل در سه دیدار هفته نهم باشیم.

ترین‌های هفته نهم لیگ برتر/ استراماچونی و استقلالی‌ها عنوان‌های را درو کردند

در این میان استقلال با برتری مقابل تراکتور در کسب پیروزی‌های متوالی در لیگ برتر پوکر کرد و ذوب آهن هم نخستین برد خود در این فصل را برابر شاهین شهرداری قعرنشین به دست آورد تا علیرضا منصوریان به صورت موقت از کابوس اخراج فرار کند.

تیم جوان سایپا پس از چهار باخت متوالی برای دومین هفته پشت سرهم یکی دیگر از غول‌های لیگ یعنی شهرخودرو را با تساوی بدون گل متوقف کرد. نفت مسجد سلیمان روند شکست ناپذیری اش را با تساوی بدون گل برابر فولاد به ۹ بازی رساند. ثبت پنجمین بازی بدون پیروزی نساجی این بار مقابل صنعت نفت سبب استعفا رضا مهاجری از سرمربیگری قائمشهری‌ها شد. رکورد گل نخوردن‌های پیام نیازمند در روز تساوی سپاهان در خانه پارس جنوبی در عدد ۹۳۵ دقیقه متوقف شد. روز‌های سیاه گل گهر با مجید جلالی هم تداوم یافت و این بار سیرجانی‌ها در خانه نتوانستند از پس پیکان برآیند و در نهایت علی علیپور با اشتباه عجیبش و چیپ زدن پنالتی دقیقه ۹۰، فرصت رسیدن پرسپولیس به رتبه دوم جدول را از کالدرون و شاگردانش گرفت.

نتایج بازی‌های هفته نهم

  • پرسپولیس تهران صفر - ماشین سازی تبریز صفر
  • سایپا تهران صفر - شهرخودرو مشهد صفر
  • نفت مسجد سلیمان صفر - فولاد خوزستان صفر
  • پارس جنوبی جم ۱- سپاهان اصفهان۱: محمد نوری برای پارس جنوبی و رضا میرزایی برای سپاهان
  • نساجی مازندران صفر - صنعت نفت آبادان صفر
  • گل گهر سیرجان صفر - پیکان تهران صفر
  • ذوب آهن اصفهان۲- شاهین شهرداری بوشهر صفر: میلاد فخرالدینی و امیر ارسلان مطهری
  • تراکتور تبریز ۲- استقلال تهران ۴: محمدرضا آزادی و ساسان انصاری برای تراکتور- شیخ دیاباته (۳گل) و علی کریمی برای استقلال

تعداد گل: ۱۰ گل

میانگین گل: ۱/۲۵ گل در هر بازی

پرگل‌ترین بازی: تراکتور ۲- استقلال ۴ (۶ گل)

کم گل‌ترین بازی: پرسپولیس صفر - ماشین سازی صفر/ نفت مسجد سلیمان صفر - فولاد صفر/ سایپا صفر - شهرخودرو صفر/ نساجی صفر - صنعت نفت صفر/ گل گهر صفر - پیکان صفر (بدون گل)

ترین‌های هفته نهم لیگ برتر/ استراماچونی و استقلالی‌ها عنوان‌های را درو کردند

برترین بازیکن: شیخ دیاباته (استقلال)

مهاجم مالیایی آبی پوشان پایتخت که در هفته‌های ابتدایی لیگ به دلیل آماده نبودن از لحاظ بدنی و هماهنگ نشدن با هم تیمی هایش عملکرد ضعیفی ارائه کرده بود، در اولین دیداری که پس از رفع آسیب دیدگی از ابتدا برای استقلال بازی کرد، نشان داد بی دلیل زمانی در لیگ‌های معتبری مانند لوشامپیونا فرانسه و سری A ایتالیا یک چهره تاثیرگذار برای تیم هایش نبوده است.

او با به ثمر رساندن ۳ گل و هت تریک کردن مقابل یکی از بهترین دروازه بان‌های فوتبال ایران، یکی از مهم‌ترین عوامل کسب پیروزی استقلال مقابل تراکتور بود. شیخ پس از ۶ سال و ۱۳ روز به اولین بازیکن شماره هفت استقلال تبدیل شد که برای این تیم گلزنی می‌کند تا سرانجام وارث خوبی برای فرهاد مجیدی پیدا شود.

نکته جالب‌تر این است که دیاباته پس از مامه تیام به دومین خارجی تاریخ استقلال تبدیل شد که برای این تیم موفق به هت تریک شده است. هر ۲ بازیکن هم این موفقیت را مقابل رشید مظاهری به دست آورده اند.

به این ترتیب مهاجم ۳۱ ساله آبی پوشان، برترین بازیکن هفته نهم شد.

ترین‌های هفته نهم لیگ برتر/ استراماچونی و استقلالی‌ها عنوان‌های را درو کردند

بهترین دروازه بان: سید حسین حسینی (استقلال)

هرچند ۱۱ دروازه بان در این هفته موفق به ثبت کلین شیت شدند، اما سید حسین حسینی با وجود دریافت ۲ گل مقابل تراکتور روز پرفروغی را در این بازی حساس و سخت پشت سر گذاشت.

او بار‌ها حملات بازیکنان تیم میزبان را با عکس العمل‌های تماشایی اش دفع کرد. بسته نگه داشتن دروازه استقلال مقابل ضربات مازولا و اکبر ایمانی در دقایق پایانی نیمه اول سبب شد آبی‌ها بازنده به رختکن نروند و در نیمه دوم هم در شرایطی که مدافعان استقلال عملکردشان مطمئن نبود، بار‌ها ضربات شاگردان مصطفی دنیزلی را خنثی کرد تا به این ترتیب در کنار دیاباته نقش ویژه‌ای در برد تیمش ایفا کند.

حسینی با وجود گل خوردن پس از ۲۷۹ دقیقه به عنوان برترین دروازه بان هفته نهم انتخاب شد.

ترین‌های هفته نهم لیگ برتر/ استراماچونی و استقلالی‌ها عنوان‌های را درو کردند

برترین سرمربی: آندره آ استراماچونی (استقلال)

پس از کابوس پنج هفته ابتدایی لیگ برتر برای استراماچونی، او در یکی از سخت‌ترین بازی‌های فصل تیمش آن هم مقابل حدود ۸۰ هزار هوادار تراکتور بار دیگر هنر خود را نشان داد تا آبی‌ها برای ششمین بازی متوالی در لیگ و جام حذفی برنده از زمین بیرون بیایند.

در هفته‌های اخیر و همزمان با آغاز پیروزی‌های استقلال این سوال مطرح بود آیا استرا که تیمش حریفان نیمه پایینی جدول یعنی گل گهر، سایپا، پارس جنوبی و تیم‌های دسته اولی گل ریحان و فجر را شکست داده می‌تواند در یک بازی سخت هم برنده شود که ستاره اصلی هفته‌های اخیر استقلال مقابل تیم متمول و پرقدرت تراکتور که پیش از شروع بازی ادعای صدرنشینی داشت و مصطفی دنیزلی صاحب سبک روی نیمکت این تیم نشسته بود، توانایی هایش را ثابت کرد تا بیش از پیش هواداران را شیفته خود کند.

آندره آ استراماچونی به عنوان برترین سرمربی هفته نهم انتخاب شد.

ترین‌های هفته نهم لیگ برتر/ استراماچونی و استقلالی‌ها عنوان‌های را درو کردند

برترین تیم: استقلال

رقم زدن اولین شکست خانگی تراکتور مدعی در فصل جدید، شکستن طلسم هفت سال و ۹ ماهه ناکامی در کسب پیروزی مقابل حریف تبریزی در ورزشگاه یادگار امام، تبدیل شدن به اولین تیم تاریخ لیگ برتر که از مرز ۱۰۰۰ امتیاز در این رقابت‌ها عبور می‌کند، رسیدن به عنوان برترین خط حمله لیگ نوزدهم با گذشت ۹ هفته از این مسابقات، کاهش فاصله با تیم صدرنشین و رسیدن به چهار امتیازی سپاهان مهم‌ترین دلایلی است که سبب می‌شود شاگردان آندره آ استراماچونی به عنوان برترین تیم هفته انتخاب شوند.

ترین‌های هفته نهم لیگ برتر/ استراماچونی و استقلالی‌ها عنوان‌های را درو کردند

بازی هفته: تراکتور- استقلال

صحنه‌های بکر و زیبایی که شاگردان ۲ مربی اروپایی لیگ در شب پرشدن ورزشگاه یادگار امام رقم زدند، تمام علاقه‌مندان به لیگ برتر را پس از کابوس بازی‌های صفر - صفر هفته نهم از دیداری مهیج و فوق العاده جذاب سیراب کرد.

تراکتور و استقلال در خلق موقعیت‌های گلزنی متعدد در این بازی کم نظیر عمل کردند، اما در نهایت آبی‌های تهران این موضوع را به اثبات رساندند که با بهره مندی از هوش سرمربی ایتالیایی خود می‌توانند به تیمی که روزگاری حرف اول را از لحاظ کسب افتخار در فوتبال آسیا می‌زد تبدیل شوند.

ترین‌های هفته نهم لیگ برتر/ استراماچونی و استقلالی‌ها عنوان‌های را درو کردند

اتفاق هفته

حواشی دیدار پرسپولیس با ماشین سازی از تحریک هواداران تیم میزبان از سوی رسول خطیبی تا پنالتی علی علیپور که جشن قهرمانی سوپرجام را برای هواداران این تیم به عزا تبدیل کرد.

ترین‌های هفته نهم لیگ برتر/ استراماچونی و استقلالی‌ها عنوان‌های را درو کردند

برترین گلزنان لیگ تا پایان هفته نهم

۶ گل

  • شهریار مغانلو (پیکان)

۴ گل

  • محمد نوری (پارس جنوبی جم)

۳ گل

  • ساسان انصاری (تراکتور) احمد رضا زنده روح (ماشین سازی) امیرارسلان مطهری (ذوب آهن) عیسی آل کثیر (صنعت نفت آبادان) علی علیپور (پرسپولیس) سعید واسعی و فراز امامعلی (پیکان) علی شجاعی (نساجی) محمدرضا سلیمانی (سایپا) مهدی قائدی و شیخ دیاباته (استقلال)

ترین‌های هفته نهم لیگ برتر/ استراماچونی و استقلالی‌ها عنوان‌های را درو کردند

برترین پاسور گل‌های لیگ تا پایان هفته نهم

۴ پاس گل

  • معین عباسیان (سایپا) امید نورافکن (سپاهان)

۳ پاس گل

  • محمد محبی (سپاهان) میلاد جهانی (صنعت نفت آبادان) مهدی ترکمان (پارس جنوبی جم) مهدی ترابی (پرسپولیس)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار