معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری نظرآباد:

اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل ضروری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان نظرآباد از برنامه ریزی جهت اجرای طرح‌های مختلف پدافند غیرعامل در راستای پیشگیری از اتفاقات احتمالی خبر داد.

اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل ضروری استراضیه نظری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان نظرآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز، در خصوص پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری و تسهیل در مدیریت بحران در مقابل تهدیدات احتمالی می‌شود.

او در ادامه بااشاره بر ضرورت اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل اظهار کرد: تاکنون ۲ جلسه شورای پدافند غیرعامل و چندین کارگروه فرعی در شهرستان نظرآباد با ۱۱ دبیر اعم از جهادکشاورزی، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر، نیروی انتظامی، آب منطقه ای، سپاه، صمت، شهرداری ها، راه و شهرسازی، معاونت برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان نظرآباد افزود:  طبق روال گذشته باید جلسات منظم این شورا برگزار شود و کلیه اعضای نامبرده ضمن برگزاری جلسات اثربخش، به بررسی و اجرای طرح‌های جدید در این باره بپردازند و سهل انگاری در آن قابل قبول نبوده و نیست.

نظری در ارتباط با طرح‌های فعلی و در دست اقدام شورای پدافند غیرعامل شهرستان نظرآباد عنوان کرد: بررسی، احصا و تجمیع کلیه اماکن و فضا‌هایی در ادارات که می تواند در زمان بروز حوادث احتمالی در اختیار مردم قرار گیرد،  از سوخته شدن چند نانوایی در سطح شهرستان، لزوم اعلام نظر کارشناسی شورای پدافند غیرعامل پیش از صدور پروانه‌های ساخت و ساز اماکن حساس و نیمه حساس که پیشنهاد انعقاد قرارداد میان سازمان نظام مهندسی و شورای پدافند غیرعامل استان از سوی نظرآباد داده شده است و.. از جمله طرح‌های مهم در دست اقدام این شهرستان می‌باشد.

او در پایان گفت : مهم‌ترین اهداف شورای پدافند غیرعامل شهرستان نظرآباد شامل شناسایی و ایمن سازی مراکز حساس و حیاتی همچون بیمارستان‌ها و غیره، افزایش مقاومت در برابر تهدیدات و بالا بردن قابلیت بقا در شرایط بحران می‌باشد.

انتهای پیام/و

لزوم اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل در نظرآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.