وقف مبنای مناسبی برای توسعه پایدار استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت : وقف مبنای مناسبی برای توسعه پایدار استان است و با رویکرد حذف فقر و محرومیت‌زدایی می‌تواند زمینه مشارکت در اشتغالزایی را ایجاد کرده و در حل چالش‌های فراروی کشور در دوران تحریم‌ها موثر و اثربخش باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه به نقش بسیار پراهمیت وقف در احیای اقتصاد و افزایش سرمایه انسانی و فیزیکی با رویکرد افزایش بهره وری و کاهش فقر تاکید کرد.

او گفت : وقف یک اقدام فرهنگی، اجتماعی و ارزشی است و ریشه این حرکت عظیم از صدر اسلام تاکنون استمرار داشته و در ١٤٠٠ سال به عنوان فرصتی مناسب در راستای کار فرهنگی ادامه داشته است.

او گفت: اوقاف تعهداتی در خصوص بقعه متبرکه احمد ابن اسحاق که درخواست داریم هر چه سریعتر موضوع را پیگیری نمایید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بر لزوم فعالیت مستمر و مطلوب اوقاف برای جهش توسعه‌ای و استفاده بهینه از منابع اشاره کرد و گفت: در بازآفرینی شهری به عنوان فرآیندی برای نوسازی و خلق فضای جدید با هم افزایی و همکاری اوقاف می‌توانیم در تولید مسکن گام مهمی برداریم.

مهرداد سالاری افزود: اوقاف با مشارکت در ایجاد شغل پایدار و کاهش بیکاری با رویکرد بالارفتن سطح کیفیت زندگی و محرومیت زدایی در مناطق محروم کوشا باشد و با دیدگاه‌های توسعه‌ای کاری ماندگار انجام بدهد.

حجت الاسلام محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ضمن تبیین برنامه‌های هفته وقف، گزارشی از عملکرد این اداره در حوزه‌های مختلف را ارائه کرد.

 

 

انتهای پیام/د

اهمیت وقف در احیای اقتصاد و افزایش سرمایه انسانی

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار