احتمال وقوع سیلاب ناگهانی در گلستان

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: احتمال وقوع سیلاب ناگهانی در مناطق کوهستانی و شیبدار استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حسن فرازجو مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: با توجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی استان، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و وقوع سیلاب در استان به ویژه در دره‌ها و مناطق کوهستانی طی روز یکشنبه ۱۲ آبان ۹۸ و روز‌های آتی وجود دارد.

او افزود: با توجه به اخطاریه جوی شماره ۱۲ اداره کل هواشناسی استان، از امشب (۱۱ آبان ۹۸) تا بامداد روز دوشنبه (۱۳ آبان ۹۸) بارش شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید و کاهش دما در سطح استان پیش بینی شده است بنابراین طی این مدت به علت وقوع رگبار‌های شدید محلی و نقطه ای، احتمال وقوع سیلاب به ویژه در نواحی غربی و کوهپایه‌ای استان دور از انتظار نیست.

فرازجو گفت: شرکت آب منطقه‌ای گلستان از هم استانی‌های و گردشگران محترم خواهشمند است در حاشیه رودخانه‌های دایمی و فصلی استان توقف نکنند و همچنان از نزدیک شدن به رودخانه ها، مسیل ها، مخازن سد‌ها و مناطق مستعد وقوع سیل، خودداری کنند.
 
انتهای پیام / ن
 

در مناطق کوهستانی احتمال وقوع سیلاب وجود دارد

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.