معرفی ۱۲ گزینه پیشنهادی برای امامت جمعه کازرون

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس گفت: تاکنون ۱۲ گزینه پیشنهادی برای امامت جمعه این شهر معرفی شده‌اند، اما هنوز فرد خاصی از بین آن‌ها انتخاب نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام حسین ملک مکان رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس اظهار کرد: روند گزینش و انتخاب ائمه جمعه از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور صورت می‌گیرد که انتخاب یک فرد به عنوان امام جمعه روند خاصی دارد.

او ادامه داد: در حال حاضر روند گزینش ۱۲ گزینه پیشنهادی برای امامت جمعه کازرون در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در حال انجام است و از گزینه‌های پیشنهادی امتحان و مصاحبه صورت می‌گیرد تا به جمع‌بندی و گزینه نهایی دست یابند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس گفت: دلیل زمان بر شدن انتصاب امام جمعه کازرون نیز همین موضوع است که باید منتظر جمع‌بندی و ابلاغ شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بود.

بسیج دانشجویی ۶ دانشگاه و مرکز آموزش عالی شهرستان کازرون در نامه‌ای به رئیس و اعضای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به ضرورت بیش از پیش وحدت و یکدلی در این شهرستان و نقش امام جمعه و نماز‌های جمعه در این خصوص و خلاء به وجود آمده ناشی از بیش از ۵ ماه معرفی نکردن امام جمعه کازرون از سوی آن شورا، اعلام کرد: پیامد‌های ناشی از معرفی نکردن امام جمعه کازرون در درجه اول متوجه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور است.

حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد ۲۳ رمضان روز هشتم خرداد پس از بازگشت از مراسم احیا توسط فردی به نام حمید رضا درخشنده با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد، اما به علت شدت جراحت، به شهادت رسید.

قاتل امام جمعه فقید کازرون ظهر هشتم خردادماه دستگیر و حکم قصاص او طبق رأی صادره در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس، ۶ شهریورماه ۱۳۹۸ در شهرستان کازرون و در ملاء عام اجرا شد.

حجت الاسلام محمد خرسند که عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بود از شهریورماه ۱۳۸۶ امامت جمعه شهر کازرون را برعهده داشت.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیان/چ

انتصاب امام جمعه کازرون

برچسب ها: نماز جمعه ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار