نظرسنجی‌ها: کهنه‌سربازان آمریکا از شرکت در جنگ‌های بعد از ۱۱ سپتامبر پشیمانند

نیویورک تایمز نوشت نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اکثر کهنه‌سربازان آمریکایی از شرکت در جنگ‌های بعد از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ پشیمانند.

نظرسنجی‌ها: کهنه‌سربازان آمریکا از شرکت در جنگ‌های بعد از ۱۱ سپتامبر پشیمانندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیویورک تایمز در گزارشی نوشت تایلر وِید که مدال شجاعت پرپل هارت (قلب بنفش) را به خاطر خدمت در جنگ افغانستان دریافت کرده، همانند بسیاری از کهنه سربازان-از ژنرال‌های بازنشسته گرفته تا دیگر درجه داران-جنگ عراق و افغانستان را یک اشتباه می‌داند.

او که هم در جنگ افغانستان و هم عراق حضور داشت می‌گوید: «جان، پول، زمان و تلاش زیادی برای رسیدن به هدفی هدر رفت که هرگز حاصل نشد.»

حدود بیست سال پس از حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اکثر کهنه سربازان از ادامه جنگ ناامید شده اند، حتی اگر نخبگان امنیت ملی در هر دو حزب همچنان بر حضور نظامی آمریکا در عراق، سوریه و افغانستان اصرار داشته باشند. این آمار در تناقض آشکار با باور نظامیان و کهنه سربازان آمریکا در زمانی است که جورج دبلیو بوش برای نخستین بار نیرو‌های نظامی این کشور را به افغانستان و سپس عراق فرستاد.

بر اساس مطالعه‌ای که از سوی مرکز تحقیقاتی پیو (Pew Research Center) انجام شد، ۶۴ درصد کهنه سربازان و بیش از ۶۲ درصد شهروندان آمریکا معتقدند جنگ عراق، ارزشش را نداشت.

این در حالی است که آمار مخالفت با جنگ افغانستان کمتر از عراق است و ۵۸ درصد کهنه سربازان و ۵۹ درصد شهروندان آن را مبارزه‌ای بی ارزش توصیف کرده اند. اگرچه هنوز هم برخی کهنه سربازان موافق حظور نظامی در سوریه هستند، بیش از نیمی از آنان (۵۵ درصد) با آن مخالفند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
خدا لعنتشون کنه قاتلان مردمان بیگناه
آخرین اخبار