معاون طرح و برنامه وزارت صمت خبر داد:

رشد ۲۶ محصول معدنی و صنعتی از ابتدای سال

زرندی گفت: از میان ۴۲ محصول منتخب در شش ماهه اول امسال ۲۶ محصول رشد تولید را تجربه کرده و ۱۶ محصول نیز روند کاهشی داشته است.

رشـد تولیـد ۲۶ محصـول اصلی صنعتی و معدنی/ روند پرداخت تسهیلات کند استبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعیدی زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: از بین کالا‌های تولیدی که در کل کشور تولید می‌شود ۴۲ محصول به عنوان منتخب به‌طور دقیق رصد و پایش می‌شود که این محصولات مهمترین تولیدات صنعتی و معدنی کشور بوده و بیشترین تأثیر را در این بخش دارا است.

او توضیح داد: از میان این ۴۲ محصول منتخب در شش ماهه اول امسال ۲۶ محصول رشد تولید را تجربه کرده و ۱۶ محصول نیز روند کاهشی داشته است.


بیشتر بخوانید: رشد ۸ درصدی صادرات محصولات صنعتی و معدنی در ۱۱ ماهه سال ۹۷


زرندی گفت: در این مدت، فولاد خام ۱۲.۱ میلیون تن، ۶.۶ درصد، سیمان با ۳۱.۱ میلیون تن، ۵.۲ درصد، کاتد مس با ۱۳۳.۹ هزارتن، ۱۵.۹ درصد، لوازم خانگی (شامل تلویزیون، یخچال و فریرز و ماشین لباسشویی) با ۱۲۰۵.۴ هزار دستگاه، ۶.۶ درصد رشد تولید داشته‌اند.

معاون طرح و برنامه ادامه داد: در شش ماه امسال انواع سواری با ۳۴۸.۱ هزار دستگاه ۳۵.۲ درصد و سنگ‌آهن با ۱۷.۴ میلیون تن، ۴.۶ درصد، کاهش تولید داشته‌اند.

زرندی همچنین گفت: از ابتدای سال تا پایان شهریور، بیش از ۲۹۰۰ واحد جدید صنعتی به بهره‌برداری رسید که برای ایجاد آن بیش از ۲۰۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و نزدیک به ۴۷۰۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

وی افزود: در شش ماهه اول سال ۱۳۹۸ تعداد ۵۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی صنعتی، معدنی و تجاری با موضوع سرمایه‌گذاری ۷۶۲.۶ میلیون دلار به تصویب هیأت سرمایه‌گذاری خارجی رسیده است.

معاون طرح و برنامه وضعیت تسهیلات نظام بانکی به بخش صنعت و معدن را مطلوب ندانست و گفت: یکی از مهمترین منابع در اختیار وزارتخانه در قالب تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) می‌باشد که تا پایان شهریور ۱۳۹۸ تعداد ۱۰۱۶ واحد به بانک‌های عامل معرفی که از این تعداد ۲۷ واحد تسهیلات خود را به ارزش ۲۳۹.۴ میلیارد تومان دریافت نموده‌اند.

زرندی تاکید کرد: این روند وضعیت مطلوبی را نشان نمی‌دهد و باید سرعت پرداخت تسهیلات به تولید با سرعت بیشتری انجام پذیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار