قیمت جهانی طلا به ۱۵۱۱ دلار رسید

بازار طلا تحت تاثیر آمار‌های مثبت اقتصادی تحت فشار قرار گرفته است و غیر از برخی تحولات ژئوپلتیک فعلا عامل افزایشی دیگری نمی‌توان در بازار طلا پیدا کرد

قیمت جهانی طلا به ۱۵۱۱ دلار رسید/ بازار طلا تحت تاثیر آمار‌های مثبت اقتصادی به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، قیمت طلا در بازار آمریکا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۱۵۱۱ دلار و ۴۰ سنت رسید. در حالی که انتشار آمارهای قوی‌تر از حد انتظار از بازار کار آمریکا و آمارهای قوی از بخش کارخانه‌ای چین موجب تقویت اشتها برای ریسک پذیری در میان سرمایه گذاران شده است، قیمت طلا در بازار آمریکا روز جمعه کاهش داشت.

جاناتان بوتلر، تحلیلگر بازار طلا در موسسه میتسوبیشی گفت: «فعلا بازار طلا تحت تاثیر آمار‌های مثبت اقتصادی تحت فشار قرار گرفته است... با توجه به اینکه فدرال رزرو آمریکا مصمم است که فعلا نرخ بهره را بیش از این کاهش ندهد، غیر از برخی تحولات ژئوپلتیک فعلا عامل افزایشی دیگری نمی‌توان در بازار طلا پیدا کرد.»

میزان اشتغالزایی در اقتصاد آمریکا در ماه اکتبر کمتر از حد انتظار کند شد، در حالی که میزان استخدام نیروی کار در دو ماه پیش از آن قوی‌تر ارقامی بود که قبلا برآورد شده بود.

فدرال رزرو آمریکا برای سومین بار در سال جاری میلادی نرخ بهره را کاهش داده، اما در عین حال این سیگنال را ارسال کرده که کاهش نرخ بیشتری در کار نخواهد بود مگر آنکه وضعیت اقتصادی بدتر شود.


 بیشتر بخوانید: کاهش ۲۰ هزار تومانی سکه امامی/ هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۲ هزار و ۴۰۰ تومان، کاهش قیمت داشته است


کاهش نرخ بهره موجب پایین آمدن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و کاهش ارزش دلار می‌شود.

انتشار آمار‌های بازار کار آمریکا در ماه اکتبر و آمار‌های مثبت از بخش کارخانه‌ای چین سبب شد تا بازار‌های بورس تا حدودی نفس راحتی بکشند.

دیگر عامل تقویت بازار‌های پرریسک اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود که گفته واشنگتن و پکن به زودی مکان جدیدی را برای امضای فاز نخست توافق تجاری اعلام خواهند کرد. به دلیل انصراف شیلی از میزبانی نشست اپک توافق تجاری دو کشور در شیلی امضا نخواهد شد.

انتهای پیام/

قیمت جهانی طلا در ۱۱ آبان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار