مدیر عامل سازمان آتش نشانی شیراز خبر داد؛

سازمان آتش نشانی شیراز از برترین‌های کشور در نصب شیر هیدرانت/نصب بیش از یک هزار شیر هیدرانت در شیراز

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره به اینکه سازمان آتش نشانی شیراز از برترین‌های کشور در نصب شیر هیدرانت است، گفت: بیش از یک هزار عدد شیر هیدارنت در نقاط مختلف شیراز نصب شده است.

محمد هادی قانع مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در خصوص اهمیت شیر‌های آتش نشانی در سطح شهر شیراز با اشاره به اینکه سازمان آتش نشانی شیراز از برترین‌های کشور در نصب شیر هیدرانت است، اظهار کرد: شیر‌های هیدرانت آتش نشانی که سازمان آتش نشانی با همکاری شرکت آبفا در نقاط مختلف شهر نصب می‌کنند نقش بسیار مهمی در تامین آب آتش نشانی به هنگام مبارزه با آتش سوزی‌ها دارد.

او، هدف از نصب شیر هیدرانت را تسریع در آبگیری خودرو‌های آتش نشانی و افزایش سرعت امداد رسانی در مواقع آتش سوزی و بحران برشمرد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اضافه کرد: با توجه به اینکه استقرار ایستگاه، امکانات و تجهیزات در برخی از نقاط حساس و پر جمعیت امکان پذیر نیست، این شیر‌های آتش‌نشانی به منزله استقرار دائم خودرو اطفایی بوده که از لحاظ انجام کار نیرو‌های امدادی آتش‌نشانی در زمان وقوع حوادث و اقدام به موقع برای حفظ جان و مال شهروندان حاضر در این نقاط، بسیار مؤثر است.

قانع درمورد تعداد شیر‌های آتش نشانی نصب شده در کلانشهر شیراز گفت: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ دستگاه شیر آتش نشانی در نقاط مختلف شهر شیراز وجود دارد که این تعداد برابر با سطح توصیه شده استاندارد‌های جهانی است.

او تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده و به منظور توسعه این تجهیزات، با همکاری شرکت آبفا تعداد ۲۵۰ دستگاه دیگر در معابر شهر شیراز جانمایی شده است و همکاران ما روزانه در حال نصب شیر‌های جدید هستند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه این شیر‌ها با توجه به نیازسنجی‌های صورت گرفته، بر اساس وسعت و تراکم جمعیت، جانمایی و نصب شده است، اظهار امیدواری کرد: با نصب شیر‌های هیدرانت جدید در نقاط مختلف شهر بتوان در کمترین زمان ممکن نسبت به انجام عملیات و اطفاء حریق در سطح شهر اقدام کنیم.

قانع اضافه کرد: به دلیل اهمیت موضوع تامین آب خودرو‌های آتش نشانی در زمان وقوع آتش سوزی، همه شیر‌های هیدرانت به صورت دوره‌ای مورد سرویس کاری قرار می‌گیرند و همچنین کارکنان همه ایستگاه‌های سازمان آتش نشانی به منظور اطمینان از صحت عملکرد شیر‌های هیدرانت حوزه استحفاضی خود به صورت هفتگی از آن‌ها بازدید می‌کنند.

او ادامه داد: در صورت مشاهده هرگونه خرابی و نقص فنی در شیر‌ها بلافاصله موضوع گزارش می‌شود و در اسرع وقت از سوی کارکنان متخصص واحد تعمیرات سازمان آتش نشانی نسبت به رفع نقص و تعمیر آن‌ها اقدام می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اظهار کرد: طبق بند «ث» ماده ۱۶۳ آیین نامه راهنمایی و رانندگی مصوب ۱۸ خرداد سال ۱۳۸۴ ایستادن یا توقف وسایل نقلیه در فاصله ۱۵ متری شیر‌های آتش نشانی و شیر‌های آب نصب شده در راه‌ها ممنوع است و بر مبنای قانون خودرو‌هایی که در مقابل شیر آتش نشانی اقدام به پارک خودرو می‌کنند مشمول جریمه می‌شوند.

قانع از شهروندان درخواست کرد: از پارک کردن خودرو در مقابل این شیر‌ها و باز کردن آن‌ها جداً خودداری کنند، چرا که ممکن است هر لحظه از این تجهیزات در یک موقعیت اضطراری برای مهار آتش‌سوزی و یا آبگیری مورد استفاده قرار گیرد و در آتش سوزی‌های سنگین در صورتی که در مقابل شیر آتش نشانی خودرویی پارک شده باشد، با درخواست فرمانده عملیات آتش نشان ها، عوامل پلیس در کمترین زمان ممکن اقدام به حمل خودرو با جرثقیل می‌کنند.

قانع با اشاره به ضرورت رعایت حریم ۱۵ متری از تابلو شیر‌های آتش نشانی بوسیله رانندگان گفت: رانندگان باید حریم اعلام شده در قانون را رعایت کنند تا در مواقعی که حجم ترافیک بالا است و یا فضا برای امدادرسانی مناسب نیست، آبگیری مجدد خودرو‌های آتش نشانی با مشکل مواجه نشود که این امر کمک بزرگی به اطفای حریق می‌کند.

انتهای پیام/چ

نصب شیر هیدرانت در شیراز

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار