پذیرش نکردن بیمه‌شدگان بیمه سلامت در مراکز دولتی

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه پذیرش نکردن بیمه‌شدگان بیمه سلامت در مراکز دولتی را تخلف دانست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،کیومرث مظفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت : بیمه شدگان این سازمان در قالب پنج صندوق بیمه شامل کارکنان دولت، روستاییان و عشایر، سایر اقشار، بیمه ایرانیان و بیمه همگانی رایگان تحت پوشش بیمه قرار دارند.

او گفت : بخشی از این بیمه شدگان نظیر کارکنان دولت، سایر اقشار و بیمه ایرانیان، چون حق بیمه می‌پردازند محدودیتی برای دریافت خدمات از تمام مراکز طرف قرارداد ندارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: آن بخش از بیمه شدگانی که از یارانه دولت استفاده می‌کنند و معمولا آسیب پذیر هستند شامل بیمه شدگان صندوق بیمه روستاییان و عشایر و بیمه همگانی رایگان، به دلیل اینکه هزینه کمتری بر آن‌ها تحمیل شود، طبق مصوبه دولت باید از مراکز دولتی خدمات دریافت کنند.

مظفری گفت: همچنین بیمه شدگان صندوق بیمه روستاییان و عشایر از سیستم ارجاع استفاده می‌کنند به این گونه که در صورت نیاز از سوی مراکز بهداشتی و درمانی روستایی به مراکز دولتی از جمله کلینیک‌های ویژه و بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند.

این مسئول گفت: بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی رایگان در حال حاضر سیستم ارجاع ندارند با این حال می‌توانند مستقیما به مراکز درمانی دولتی سطح یک، دو و سه مراجعه کنند تا با حداقل هزینه نیاز‌های سلامتی آن‌ها برآورده شود.

او گفت: بیمه شدگان صندوق‌های بیمه روستاییان و عشایر و بیمه همگانی رایگان می‌توانند به کلینیک‌های ویژه دانشگاه، بیمارستان‌ها ودرمانگاه‌های سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، بهزیستی، آموزش و پرورش با حداقل هزینه مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه درباره عدم پذیرش برخی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های دولتی از پذیرش بیمه شدگان مذکور گفت: در بیمارستان‌ها کارشناسان ناظر بیمارستان و بیمه سلامت حضور فیزیکی دارند که مردم به منظور طرح شکایت علاوه بر مراجعه به این کارشناسان می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ یا مراجعه به حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی نسبت به طرح شکایت اقدام کنند .

 

 

انتهای پیام/د

بیمه‌شدگان بیمه سلامت در مراکز دولتی پذیرش می شوند

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار