مخالفت عربستان با تبادل اجساد نظامیان سودانی با پیکر‌های اسرای یمنی

رئیس کمیته امور اسرای یمن در توئیتی نوشت عربستان سعودی با پیشنهاد یمنی‌ها برای مبادله اجساد نظامیان سودانی با پیکر‌های اسرای یمنی مخالفت کرده است.

مخالفت عربستان با تبادل اجساد نظامیان سودانی با پیکر‌های اسرای یمنیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از المسیره، «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته امور اسرای یمن، در توئیتی نوشت عربستان سعودی با پیشنهاد یمنی‌ها برای مبادله اجساد نظامیان سودانی با پیکر‌های اسرای یمنی مخالفت کرده و خواهان مبادله این پیکر‌ها با اجساد نظامیان سعودی شده است.

المرتضی که با خبرگزاری «سبأ» گفت‌و‌گو می‌کرد همچنین افزود از سال ۲۰۱۵ میلادی، در نتیجه مذاکرات با طرف سعودی، ۷ هزار اسیر از هر دو طرف آزاد شده‌اند. این مقام یمنی تاکید کرد سازمان ملل در این میان نقشی نداشته است.

المرتضی همچنین گفت عربستان علاوه بر رد پیشنهادات برای تبادل اسرا، مزدوران یمنی را نیز از این کار منع می‌کند. او همچنین از کارشکنی‌های امارات در اجرای توافق سوئد انتقاد کرد.

سال گذشته طرف‌های درگیر در یمن درخصوص تبادل اسرا به توافق رسیدند، اما ائتلاف متجاوز به مفاد‌ این توافق پایبند نبوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار