وقف، صنعتی پایدارتر از نفت

بیش از شش‌هزار موقوفه در البرز وجود دارد که شامل بیش از ده‌هزار و سیصد رقبه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین قبادی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با بیان این‌که بسیاری از اقتصاددانان وقف را صنعتی پایدار می‌دانند، گفت: صنعت وقف پایدارتر از بسیاری از صنایع و حتی صنعت نفت است چرا که صنعت نفت دست‌خوش مسائل سیاسی شده و گرفتار می‌شود، اما برای صنعت وقف چنین چیزی وجود ندارد.

او در ادامه افزود: وقف می‌تواند برطرف کننده کمبود اشتغال و بسیاری از نیاز‌های اجتماعی دیگر باشد و هم‌پای تمام صنایع استان برای رشد اقتصادی گام‌های مؤثری بردارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین قبادی گفت: بیش از هزار و ششصد موقوفه در البرز وجود دارد که شامل بیش از ده‌هزار و سیصد رقبه است.

او درخصوص موقوفات قدیم البرز افزود: هفتاد درصد کاربری این موقوفات زراعی است و سی‌درصد آن نیز تجاری و مسکونی است که عواید آن عموما برای تعظیم شعائر دین، عزاداری ائمه عصمت و طهارت (ع)، آموزش، درمان و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز بااشاره به موقوفات جدید البرز گفت: بیشتر کاربری این موقوفات برخلاف موقوفات قدیم در واحد مسکونی و تجاری خلاصه می‌شود.

انتهای پیام/د. خ

موقوفات استان البرز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.