رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برنامه ای مهم سازمان اوقاف را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در نشست صمیمی به مناسبت دهه وقف با اشاره به اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش بسزایی بر هم افزایی قدرت نرم سیاسی انقلاب اسلامی دارند٬اظهار‌کرد:گاهی یک خبرنگار و رسانه می‌تواند با یک گزارش و خبر تولیدی خود بزرگترین قدرت‌های سیاسی و سلطه گران صاحب قدرت را به زانو دربیاورند و شکست دهد. انتظار می‌رود خبرنگاران در همه عرصه‌ها نظام جمهوری اسلامی ایران را یاری کنند چرا که به عنوان مهم‌ترین بازوان انقلاب اسلامی می‌توانند بزرگترین قدرت نرم در برابر دشمنان باشند.

رئیس سازمان ‌اوقاف ‌و امور خیریه ‌کشور تصریح کرد: مهم ترین برنامه‌های پیشروی سازمان اوقاف و امور خیریه ‌کشور ، احیای موقوفات با توجه به نیت واقفان و وقف نامه ها ‌و‌ ارتقای ارزش افزوده ‌بهره وری از موقوفات است همانطور که در سال های گذشته حوزه دانش بنیان با ارزش افزوده در بهره وری ‌موقوفات شاهد ارتقای فناوری ها و توسعه دانش بنیان و تربیت نخبگان و دانشمندان بوده‌ایم.

وی افزود:اوقاف آمادگی دارد در حوزه های مختلف اقتصادی٬سیاسی٬علمی٬فرهنگی، هنری ٬اداری و تولیدی با ‌مشارکت سرمایه داران با ارائه سهام به‌شریکان سرمایه گذار در شرکت های توسعه و‌افزایش ارزش افزوده ‌بهره وری ‌موقوفات ‌و نیات واقفان در توسعه و‌رونق اقتصاد فعالیت داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی مطرح‌کرد:یکی از مهمترین مراکز امور خیریه کشور وقف ایتام است‌ که مراکز زیادی وجود دارد  و در تلاش هستیم ‌با مشارکت خیران سرمایه گذار این حوزه را نیز احیا و‌ در جهت افزایش ارزش افزوده موقوفات بهره‌مند سازیم؛در‌ این‌حوزه موقوفاتی نیز برای مهدکودک ها٬پیش دبستانی و‌دبستان ها وجود دارد که در حال ‌احیا ‌و‌ بهره وری است.

شرکت دانش بنیان پزشکی برترین رتبه را دارد

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی گفت:در حوزه دانش بنیان رشد قابل توجهی داشتیم؛یکی‌از افتخارات سازمان اوقاف و امور خیریه ‌کشور ‌شرکت دانش بنیان دندانپزشکی است که عنوان برترین رتبه را در این حوزه دارد و یکی از سهامداران ‌موقوفات است همچنین دو بوستان بزرگ دانش بنیان ‌و بوستان فناوری در استان های البرز و اصفهان در دست احداث است.

همچنین در حاشیه ‌نشست صمیمی ‌رئیس سازمان اوقاف و امور ‌خیریه ‌کشور با اصحاب رسانه گردهمایی هیئت های امنای بقاع متبرکه ‌در موزه ‌ملی ‌ایران برگزار شد.

در این ‌مراسم ‌حجت الاسلام و المسلمین خاموشی ضمن تقدیر و تکریم خیران و‌‌هیئت امنای بقاع‌ متبرکه ‌بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه هایی که باید در دستور کار اوقاف و امور خیریه ‌کشور قرار بگیرد‌ ایجاد برنامه های بودجه ای بقاع متبرکه برای ارتقا و افزایش ارزش افزوده بهره وری بقاع‌ متبرکه است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ‌کشور گفت: خیران و هیئت های امنا می توانند در سرعت احیای موقوفات در افزایش ارزش افزوده بهره وری رونق تولید و اقتصادی نقش مهمی را ایفا کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان اوقاف ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار