همایش یاوران وقف در استان مرکزی

همایش یاوران وقف در نقاط مختلف استان مرکزی برگزار شد.

همایش یاوران وقف در استان مرکزیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ به مناسبت دهه وقف همایش یاوران وقف در نقاط مختلف استان مرکزی برگزار شد.
در ساوه همایش یاوران وقف در ساوه با حضور مسئولین و هیئت امنای بقاع متبرکه در سالن سلمان ساوجی ساوه برگزار شد.

حجه الاسلام کرمی در این همایش، وقف را سرمایه گذاری بلند مدت برای آخرت بیان کرد و گفت: امسال برای رسیدن به اهداف واقعی به وسیله وقف مشارکتی جامعه را از برخی معضلات و مشکلات نجات دهیم که این خود نوعی اقتصاد مقاومتی است.

حجه الاسلام سید احمد دارستانی از اساتید حوزه و دانشگاه هم در این همایش در ساوه گفت: وقف سرمایه‌ی جاریه است و تا قیامت چشمه‌ی همیشه جوشان برای واقف خواهد بود وبهترین صدقه و سنت حسنه در دنیا و آخرت است.

وقف عملی ارادی که حاصل شعور و آگاهی نسبت به جامعه است

حجه الاسلام دارستانی با توصیف وقف به عنوان عملی ارادی که حاصل شعور و آگاهی نسبت به جامعه است، ادامه داد: واقفان کار بزرگی را انجام می‌دهند که از اندوخته‌ی خود با جان و دل و از خود خلعیت می‌کنند و برای رفع مشکلات مردم از دارایی خود می‌گذرند.

او با اشاره به توصیه و تاکید رهبر انقلاب نسبت به ضرورت و احیا سنت حسنه وقف افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه باید با تشویق مردم و اعتماد سازی در جامعه، نسبت به تقویت و ترویج فرهنگ وقف بیش از گذشته تلاش نمایند.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: وقف ماندگارترین کاری است که نام انسان را در دفتر تاریخ صالحان ثبت خواهد شد و حفظ موقوفه‌ها و قطع ید متجاوزان به حریم واقفان باید به طور جد در دستور کار متولیان در جامعه قرار گیرد.

او ادامه داد: شیطان در صحنه کربلا زشترین اعمال را توسط سپاه دشمن به نمایش گذاشت و قصد داشت که با واداشتن امام حسین (ع) شکوه و نارضایتی ایشان موجب تغییر مسیر این معصوم شوند، اما این بزرگوار در صحنه‌ی قتلتگاه کربلا برای خدا جز تضرع به درگاه احدیت نداشت.

حجت الاسلام دارستانی افزود: اسرای کربلا در مدت اسارت تا شام همواره با انواع آزار‌های شیطان لحظه‌ای از راه پرفروغ شهدا کوتاهی نکردند.

در پایان از جمعی از یاوران وقف  و برگزیدگان قرآنی با اهدا لوح قدردانی شد.

طبق روزشمار دهه وقف اعلامی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز یکشنبه؛ ۹۸/۸/۱۲؛ روز وقف موسسات خیریه و توسعه مشارکت‌های مردمی نامگذاری شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.