باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

تیغ مجلس بر گردن مدارس/به نام عدالت آموزشی به کام غیردولتی‌ها!

تمامی مدارس هیأت ‌امنایی، شاهد، استعدادهای درخشان، نمونه دولتی و ... با اجرای طرح جدید مجلس حذف می‌شوند.

تیغ مجلس بر گردن مدارس/ جولان خصوصی‌ها بعد از اجرای طرح حذف تنوع مدارس با شعار عدالت آموزشیبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  عدالت آموزشی در کنار تقویت مدارس دولتی و جلوگیری از تنوع مدارس در کشور بهانه‌هایی شدند تا براساس ماده ۶ طرح «تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش» مصوب ۲۱ مهر ۱۳۹۸، وزارت آموزش ‌و پرورش حداکثر تا پایان سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ کلیه واحدهای آموزشی تحت مدیریت را منحصراً به دو صورت دولتی و غیردولتی اداره کند به‌گونه‌ای که به جز مدارس استثنایی، مدارس دولتی متنوع در کشور وجود نداشته باشد و ملاک ثبت‌نام در مدارس دولتی متناسب با فاصله محل سکونت با مدرسه باشد.

به ‌موجب اجرای این مصوبه باید تمامی مدارس هیأت‌امنایی، شاهد، ایثارگران، استعدادهای درخشان، نمونه دولتی، آموزش از راه دور، اقلیت‌های مذهبی، شبانه‌روزی، عشایری و تطبیقی حذف شوند. اما این طرح قبل از اجرایی شدن با چالش های فراوان و منتقدان سرسختی رو به رو شد.

ابراهیم سحرخیز معاون اسبق آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش، با واکنش به اجرای طرح حذف مدارس گفت: تصمیم شتاب‌زده مجلس را به جایی نخواهد برد.

او افزود: ارائه مطالب مخدوش و بعضاً متضاد یا مغایر با عدالت آموزشی در دفاع از این مصوبه ،حکایت از سردرگمی در بین مدافعان آن دارد.

سحر خیز با اشاره به اینکه برخی از نمایندگان مدعی هستند بیش از ۱۸ تا ۲۲ نوع مدرسه در حوزه مدارس دولتی درحال فعالیت هستند,گفت: آیا مدارسی مانند شبانه‌روزی‌ها، بزرگسالان، هیأت امنایی، عشایری، روستایی، آموزش از راه دور و... را نیز در این مجموعه به شمار آورده‌اند؟ بهتر نیست یکبار دیگر فهرست ادعایی خویش را مرور کرده، آن را به مردم نیز عرضه کنند.

او افزود: مجلس بر حسب تعارض با دیگر قوانین، حق ورود به این حوزه را ندارد.

معاون اسبق آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش در ادامه گفت: هدف از تشکیل مدارس نمونه دولتی کشف، شناسایی و هدایت دانش آموزان مستعد مناطق محروم روستایی است.

سحرخیز ادامه داد: اگر بعدها، انحرافی در مسیر ثبت نام ایجاد شد و از مردم برای تحصیل در چنین مدارسی نیز، پول زور مطالبه می‌شود نباید نهال این مدارس را خشکاند.

معاون اسبق آموزش متوسطه وزارت آموزش ‌و پرورش، اظهار کرد: رتبه‌های برتر دانشگاه دو دستی تقدیم بچه پولدارها شده و صندلی‌های دوره دکتری و علوم پزشکی را در دانشگاه‌ها به حراج مزایده گذاشتند تا تنها کسانی صاحب آن شوند که از پول باد آورده بی‌نصیب نمانده‌اند.

او افرود: توجه به شناسایی و تربیت دانش آموزان نابغه و تیز هوش از جمله ماموریت‌های بی بدیل تمامی دولت‌ها بوده است.

سحرخیز ادامه داد: پشتوانه علمی و کارشناسی شده ایجاب می‌کند دو گروه انتهایی از طیف مستقر بر «منحنی توزیع نرمال هوش» یا همان معدل توانمندی‌ها، یعنی دانش آموزان با نیازهای ویژه و نوابغ در مدارس خاص دولتی تحت تربیت ویژه قرار گیرند.

او با اشاره به تقارن زمانی این مصوبه با ابلاغ شدن اساسنامه سازمان استعدادهای درخشان افزود: این شائبه را بر می‌انگیزد که مجلس در نقطه تقابلی ۱۸۰ درجه‌ای با این اساسنامه، در صدد بر آمده است تا جیب صاحبان مدارس غیر دولتی را پر کند.

سحرخیز در ادامه گفت: اگر مجلس آن هم در ماه‌های پایانی از عمر خود در صدد نشان دادن اقتدار خویش است، بهتر است فکری به حال کلاس‌های بدون معلم، مدارس بدون سرانه و شهریه‌های سر به فلک کشیده مدارس غیر دولتی، ورود بی حد و حصر معلمان، خرید خدمات آموزشی و مطالبات معلمان بنماید که موریانه‌وار بر جان آموزش و پرورش افتاده است.

انتهای پیام/

به نیت عدالت اموزشی، به کام خصوصی‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
چرا مدارس غیر دولتی حذف نمیشه .؟ این همه دانشگاههای رنگارنگ ...چرا به فکر حذف اینا نیستن ...چسبیدن به حذف تیزهوشان ونمونه دولتی.. چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ارین
۰۸:۴۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
اصلا تیزهوش غیر تیزهوش نداریم بعضی ها سعی کردن قبول شدن با اونایی که اصلا درس نخواندند نمی دانند تست چی هست مدیرت زمان در ازمون ندارند خیلی فرق می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
من یکی از بچه های خودم تیزهوشان هیچ امکانات متفاوتی تو این مدارس نیست فقط جدیت و تلاش و درس خوندن بیشتره که حتی ایجاد انگیزه درس خوندن برای اون یکی فرزندم که تیزهوشان نیست نموده و باعث تغییر بسیار مثبت اون شده ، پول هم هیچ تاثیری توی قبولی و ادامه تحصیل تو این مدارس نداره ما خانواده کشاورز روستائی داریم که بچه اش تیزهوشان قبول شده و با مشکلات زیادی میفرستنش این مدرسه واقعاً هم موفق بوده حذف این مدارس قطع کردن تنها شاخه پیوند خورده و دارای محصول آموزش و پرورشه که فقط ضربه اون رو جامعه و مملکت خواهد خورد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۵:۵۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
حالا شماها فکر میکنید مجلس داره به داد دانش اموزان فقیر و بیچاره میرسه ؟زهی ...خیال باطل .فقط با اینکار خانواده ها مجبور میشن بچه هاشون را در مدارس غیر دولتی ثبت نام کنن و جیب مدارس غیر دولتی که عموما صاحب اصلی انها افراد خاص میباشد پر میشود .این عدالت اموزشی نیست .نمایندگان مجلس باید تصویب میکردن تمام مدارس خاص شوند
Iran (Islamic Republic of)
یکی
۲۱:۵۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
اول اینکه عدالت به معنی برابری نیست عدالت اموزشی یعنی بسته به استعدادها با بچه ها کار بشه. ثانیا به شدت مخالف روند افزایش تعداد مدارس تیزهوشان هستم‌. الان تو هر شهر کوچیکی هم مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی تاسیس شده. و مدارس عادی پر شده از دانش اموزای ضعیف تر. و مدارس تیزهوشان هم با بچه های معمولی. چون یه شهر کوچیک مگه چند تا تیزهوش داره. قبلا چند تا شهر باهم یه مدرسه تیزهوشان داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۲۱:۴۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
هیچ معلوم هست دارن چکار میکنن با طرح توصیفی دانش آموزهای ابتدایی رو تنبل وبی رغبت کردن با تفکیک با مدارس تیز هوشان و غیره اونهارو سرخورده کردن توی دوران راهنمایی سردر کریبانن توی دوران دبیرستان پراز استرس و نگرانین با این همه تغییرات توی کتب درسی و روش تدریسها موقع کنکور از اضطراب نتیجه زحمات ۱۲ساله اونها بر باد میره به سختی وارد دانشگاه میشن با هزینه های هنگفت فارق والتحصیل میشن بعد میشن یه مهندس بیکار هرجا دنبال کار میرن کار درخور و مرتبط با تحصیلاتشان گیر نمیاد نمیتونن ازدواج کنن تورو خدا این جوانها رو دریابید داریم به کجا میرسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
با آزمون و خطا و مغلطه ، سلیقه ء شخصی و باندبازی اداری و جناح بازی سیاسی، نباید نهاد حساس و آینده ساز آموزش و پرورش را دچار انحراف و یا کم بازدهی کرد. مدارس نمونه دولتی باعث تبعیض اند و نماد شکاف طبقاتی اند یا مدارس غیردولتی؟! هوش علمی معیار باید باشد یا پول؟!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۱۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
درسته که این نظام آموزشی خیلی کارشناسی شده و منسجم نیست و قطعاً باید اون رو بهبود داد، اما این طرح که در مجلس تسویب شده آشکارا غیر کارشناسی ست و وضع موجود رو اگر بدتر نکنه بهبودی هم نمی‌بخشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
همه مدارس بایددولتی بشنوامکانات دراختیارهمه بچه هاباشه مگه بچه های فقراهوشوذکاوت ندارن من یه کارگرم بچم یه مدرسه داغون دولتی میره که هیچ امکاناتی مداره پسرم خیلی باهوشه وکتاب تیزهوشان روخودش حل میکنه ایااین انصافه بااینهمه علاقه به درسودانش به خاطربی پولی پدرش نتونه ازعدالت اموزشی برخوردارباشه من بچه ای رومیشناسم که به خاطرپول پدرش توتیزهوشانه به خدامثل پسرمن ازدرس سردرنمیاره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۰۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
برداشتن مدارسه خاص یک اشتباه بزرگه، من در دوره راهنمایی مدارس عادی بودم بعدش مدرسه ی نمونه اومدم چیزی که توی این مدرسه هاس خیلی بهتر از مدارس عادی هس در مدارس عادی دبیر ها کلا بی توجه هستن توی زنگ کلا واسه خودشون حرف میزنن یا اصلا با درس نمیدن، بچه ها که نه گوش میدن نه چیزی ولی توی مدارس خاص زنگ تفریح شم درس میخونن، برای یه دانش اموز مهم درسشه، پس مدارس خاص عالین، تمام برندگان المپیاد ها از مدارس خاصن پس اینم بدونین اگه حذف شه مدارس خاص، سطح علمی کشور میاد پایین،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
بعنوان یک معلم و شاهد عینی در مدارس تیز هوشان و نمونه و شاهد و مدارس دولتی با ۲۷ سال سابقه به عینه از نزدیک دیدم که بچه هایی رو با تزریق تست ها تبدیل میکنیم به تیز هوش و نمونه ... در عوض شادی و لذتهای زندگی رو ازشون میگیریم در مقابل یک عده هم با چند تا تست رقابتی احساس توسر خوری میکنند و احساس میکنند از هوش و توان کمند . چرا مسولین دقت نمیکنند آیا ادیسون و انیشتین و دکتر حسا بیها مگر در مدارس خاصی درس خوندند؟چرا این همه تبعیض میگذارید؟انسانها باهم برابرند به جز تقوا . متاسفیم برای این همه آسیبی که به بچه های ایرانی میزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
شما اگه معلمید نباید صورت مسئله را پاک کنید.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۹:۵۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
بعنوان همکارشما؛موافقم.ولی خانواده ها هم نباید زیر بار همچین خیانتی بروند...که متأسفانه رفتن و بدجوری هم رقابت دررفتن به همچین مدارسی دارن!!!!
Iran (Islamic Republic of)
mobiii +_+
۱۵:۴۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
مدارس خاص برای کشور لازمند درسته که نحوه ی پذیرش انها کاملا غیر حرفه ایه اما یادمون نره که نابغه هایی مثله مریم میرزاخانی هم در این مدارس تحصیل میکردن
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۹:۵۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
نه تنها لازم نیستند بلکه خیلی هم مضر تشریف دارن جناب!!!!
Iran (Islamic Republic of)
MM
۱۵:۳۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
سلام.
من درمورد مدارس استعداد های درخشان باید یه چیزی رو بگم اینکه هرکی تو تیزهوشانه پولداره یا بخاطر پول رفته تو این مدارس اشتباهه این ازمون ها معیاریکه دانش اموزا رو بر حسب سطح سواد و دانایی می سنجه و به مدارس مختلفی میفرسته،حق دانش اموزای درسخون یه مدرسه با امکانات رفاهی بیشتر و محیطی با رقابت درسی بیشتر به همراه معلمای سخت کوش تر و نمونه تره ما وقتی میایم دانش آموزارو همه رو باهم مخطلت میکنیم،ضعیف و قوی باهم مخلوط میشن و معلم سردرگم میمونه الان باید چیجور درس بده سطح رو برا درسخونا ببره بالا یا برا اون بچه های معمولی کتاب روبیشتر توضیح بده،اصلا حذف این مدارس اشتباهه ما بجای اینکه مدرسه های عادی رو به سطح مدارس خاص برسونیم می خوایم معادله رو از همون اول به هم بزنیم! و نکته اخر اینکه خیلی از نابقه های کشورمون از همین مدرسه های خاص تونستن پرچم کشورمونو بالا ببرن فقط یه مورد بخوام مثال بزنم خانم مریم میرزاخانی دارنده انگشتر فیلدز هستش یکی از نوابغ جهان بود،کسایی که با این مدارس مخالفن از این آزمونا زخم خوردن و می خوان خودشون رو توجیح کنن که دانش اموز درسخون و غیر درسخون نداریم.حرفم رو با یک سخن حکیمانه از رهبر معظم انقلاب به پایان میرسونم:
"سمپاد خیلی مهم است،من نگران سمپادم"
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۰:۱۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
لزومی به برهم زدن معادله نیست MMخان!!!!بدون هیچ تفکری اومدن تنوع مدارس داخل مملکت ایجاد کردن که هرکدوم با یک بهانه ای مثلاً نمونه:پرداختن به استعداد بچه های روستا سمپاد:هدرنرفتن استعدادهای درخشان!!!(جل الخالق)خداوکیلی بروید تو مدارسی که خاص تشریف دارن ببینید چنددرصد اونا با واقعیت ایجادشون تطابق داره!!!1-پارتی2-پول3-آزمون.اگه دوتای اولی رو داشتی که زهی سعادت!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
مدارس تیزهوشان نباید برداشته بشه اگه کسی هم توی مدارس عادی درس خونده باشه هم مدارس تیزهوشان کاملا متوجه برتری تیزهوشان میشه به معنای واقعی کلمه میشه بهش گفت مدرسه. یک فرقی باید بین دانش اموزان عادی و تیزهوش باشه. من خودم ابتدائی دولتی درس خوندم و واقعا مطالب برام راحت و خسته کننده بود ولی برای بیشتر بچه ها اینطوری نبود الان هم که تیزهوشان درس میخونم واقعا مطالب عالیه. من توی خانواده متوسط جامع هستم نه پول زیادی خرج کردم و نه اموزشگاهی رفتم. پس لطفا موقع تصمیم گیری به فکر ما باشید . در ضمن کسی که با پارتی و پول وارد این مدارس شده باشه نمیتونه دوام بیاره پس از این نظر عدالت هم رعایت شده.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۰:۳۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
آفرین به شما دانش آموزعزیز که عاشق تحصیل و نگران هزینه های تحمیلی بیخودی که خیلی آموزشگاهها دارن به خانوادهها واردمیکنن هستی.درودبرشما.
اما عزیز دل فکر نمیکنی اگه امکاناتی که در این مدارس وجود داره؛درمدارس دولتی هم بود اوضاع تا این حد نگران کننده نبود!!!متأسفانه پرداختن بیش ازاندازه به این مدارس و نقطه مقابل فراموشی مدارس دولتی اینهمه تبعیض درست کرده که باوجود داشتن دانش آموزهای خوب درمدارس دولتی یکسری سرخورده ازجا موندن ازقافله تیزهوشان نه تنها درس رو کلاًبیخیال شدن!!بلکه افسردگی هم گریبانگیرشون شده !!!وخدایی این ظلمه نه پرداختن به استعدادیه عده خاص.اینهمه دکتر و مهندس وکیل و... در داخل و مخصوصاً خارج ازکشور داریم که تو همین مدارس دولتی درس خوندن وبا تلاش خودشون به بالاترین جایگاههای علمی هم تکیه زدندحالا گیردادیم به یکنفرکه تو استعدادهای درخشان بجایی رسیده!!!!تبعیض بلایی فرگیراست که باید درسیستم آموزش و پرورش برچیده شود.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۱۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
مدارس تیزهوشان از همان اول هم مشکل داشت اول اینکه تیز هوش به کسی میگن که بتونه با استفاده از مغز ایده های خلاقانه و کشف و ‌.... میگن نه کسی که صرفا میره ده تا کتاب تست میخره ده ها آموزشگاه میره بعد باید بهش بگی تیزهوش؟؟؟ برای کشور کاری کرده؟؟ اختراعی کرده؟؟ کشفی کرده؟؟؟ یا فقط پول داده و با پول بهش میگن تیزهوش؟؟؟ از بین این تیزهوش ها آلبرت انیشتین زد بیرون؟؟ استیون هاوکینگ زد بیرون؟؟؟ یا راننده تاکسی های اینترنتی زد بیرون؟؟؟ باید عدالت آموزشی برقرار باشد نه یکی بهترین معلم ها را داشته باشه و یکی در روستا گچ برای تخته سیاه نداشته باشه ‌‌.... امیدوارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
الان مدارس تیز هوشان را بردارند گچ میشه واسه روستاها؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۰۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
متاسفم برات که میگی معلم کار نمیکنه همش تعطیله تو اینقد بیسوادی که نمیفهمی یک ساعت تدریس فشار عصبی در مغز معادل یک هفته کار صبح تا ظهر یه کارمند دولته و تمام دندونای یه دبیر به طور خود به خود خورد میشه یاد بگیر هر حرفی رو نزنی درس دادن به صد تا بچه متنوع با ضریب هوشی متفاوت حقوقش باید بیش از یک جراح باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
اگه معلمی ادبیات خوبی بکار نبردی اشتباهی مثبت دادم
Iran (Islamic Republic of)
راد
۱۴:۴۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
آقای سحر خیز کدام دانش اموز بی بضاعت در مدرسه تیزهوشان و نمونه دولتی درس میخونه که علم حمایت برافراشته اید... اکثر بچه های پولدار و مرفه جامعه که توانسته اند در انواع و اقسام کلاسهای تست و نکته و هوش با هزینه های سنگین شرکت کنند قبول شدگان این نوع مدارس هستند . نخبه به فردی اطلاق میشود که با توانایی خود بدون شرکت و بهره گیری از معلمان خصوصی ساعتی n تومان پذیرفته شود که عملا مافیای آموزشی چنین امکانی را نمیدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
قانون اساسی را در مورد آموزش اجرا کنید ما هیچی دیگه نمی خواهیم....باید مجلس عوض بشه ...تا بلکه افراد صاحب منافع برن کنار...کاری برای ملت بشه
Iran (Islamic Republic of)
دبیر بازنشسته
۱۳:۳۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
میشه بگن چرا مدارس غیر دولتی جمع نمیشه ؟؟ اصلا هدف نماینده ها چیه هرروز یه طرح شتاب زده مطرح میکنن ؟!! اگه خیلی نگران تعلیم وتربیتند!
برنامه ای مدون برا اموزش وپرورش طراحی کنن .نه اینکه
هر کس از راه میرسه شعاری میده ومیره ....
بجای این حرفا اولا مدارس دولتی وسمپاد رو از نظر کمی وکیفی
تقویت کنن . وباوجدان بیدار نظر بدن......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
شما ملت فقط رای بديد به مجلس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
وضع آموزش در حال حاظر اسفف بار است و مافیای خصوصی خواری مدارس از ۲۰ سال پیش به سمت تجاری سازی آموزش پیش رفت و امروز مدارس از ۱۰ ملیون تا ۶۰. ۷۰ ملیون پول میگیرند و معلمش هم. بیشتر تدریس خصوصی ا ز ساعتی ۱۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار بیشتر دارند خوش میگذرانند
انکه دارد در واقع نداردجیبی را خالی کرده یا در جیبی برای خود ساخته است
باعث شرمندگی است ...
Iran (Islamic Republic of)
Emad
۱۳:۲۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
اصلا همشون رو حذف کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
طرح خیلی خوب و به جایی است و اقدامی هوشمندانه..ای کاش آموزشگاه هایی مثل گاج و اموزش و.....هم برچیده می شدندنمی دانید چه قدر هزینه رو دست پدر و مادرهای بیچاره میذارند اکثرا هم بی نتیجه چون دانش آموز خودش باید غیرت درس خواندن داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
طرح خیلی خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
غیرانتفاعی ، کلمه نامانوسی بوده که مردم معنی آنرا نمی‌فهمیدند وهنوز هم این اسم را به شکلی ازش استفاده میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
خواهش میکنم مدارس نمونه دولتی وتیز هوشان رو حذف کنید چون این مدارس باعث از بین رفتن اعتماد بنفس در بقیه دانش اموزان میشود
Iran (Islamic Republic of)
سبحان
۱۶:۱۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
آقای عزیز که این حرف رو میزنی به نظرت آیا حق دانش آموزی که درس میخونه و زحمت می‌کشه این نیست که در مدارس با امکانات درس بخونه ؟ آیا عادلانه هستش که دانش آموزایی که فقط برای گذران وقت میان مدرسه و به خودشون زحمت نمیدن یااینکه ظرفیتشو ندارن با دانش آموزان خوب سری کلاس برن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
خواهش میکنم مدارس نمونه دولتی وتیز هوشان رو حذف کنید چون این مدارس باعث از بین رفتن اعتماد بنفس در بقیه دانش اموزان میشود
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۵۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
اینو وقتی میتونید بگید که اطلاع کافی داشته باشین اصلا شما تو مدارس خاص تحصیل کردین که همچین ادعایی میکنین؟!دانش اموزی که واقعا درس میخونه با اونی که اداشو در میاره یکی نیس دوست عزیز
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
رقیه یحیی پور
۱۲:۱۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
سلا م باید تمام مدارس یکسان باشند مثلا این آزمون هوشی که گرفتند خیلی نرمال بود تمام کسانی که تو کلا سها ی ویژه هوش شرکت کردند قبول شدند وسرعت داشتند در حالی که بیشتر شون اصلا توفا ز درس نیستند متاسفم برای چنین گزینشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
بهتره معلمان نخبه باراندمان کاری بالا رو هم انتخاب کنن باحقوق بیشتر بین همه مدارس توزیع کنن نه اینکه معلمان قوی و نخبه مختص بچه پولدارها باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
دقیقن شده دوره ساسانیان که آموزش مختص موبدان و اشرافیان و عده خاصی بود فقط.تقریبا هزار تا بچه دارن تواین شهرستان کوچیک بعنوان نخبه تو مدارس نمونه دولتی و شاهد و نخبگان درس میخونن.مگه میشه این شهرهزارتا نخبه داشته باشه فوقش ده تا نه پنجاه تا از هرشهرستان...چخبره دیگه ...هرکی پارتی داره میشه نخبه حق اون نخبه واقعی رو هم نخبه نما ها میخورن.بسکه ازدحام و فراوونی نخبه هست نمیذارن بودجه کافی و کامل به نخبه های حقیقی برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
مگه یه شهرستان کوچیک چند تانخبه داره؟ غیراز بچه های ازمابهتران که غیرانتفاعی میرن مدارس شاهد و نمونه دولتی هم شده مکان پارتی و اقشار خاص.اونوقت منه بی پول و بی پارتی که همسایه مدرسه شاهدهستم مجبورم کلی پول سرویس بدم بچه هامو ببرم اون سر شهر یه مدرسه درب و داغون دولتی که حتی تجهیزات فیزیکی مناسبی نداره چه برسه به کادر آموزشی مناسب ...کلاس حتی در نداره پنجره ها بدون پرده و معلم فاقد مهارتهای کافی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
گناه فرزندان ما چیه چون پول نداریم بایدزیردست بقیه باشند
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۱۱:۳۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
به نظر شما کسی دوست نداره بچش تومدرسه خوب درس بخونه ،مدرسه های
غیردولتی را حذف کنید نه دولتی .به نظرم بچه های تیزهوش ونابغه بیشتردرمدرسه های دولتی هستند.خواهشا بیشتربه مدارس دولتی رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
باید مدرسه تیزهوشان ونمونه دولتی گسترش پیدا کنه تا دانش آموزان که استعداد بالاتری دارن شکوفا شوند
Iran (Islamic Republic of)
mobina :)
۱۵:۳۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
دقیقا حق باشماست اگر مدارس خاص از جمله سمپاد ، نمونه دولتی نبود ایران رتبه های برتر جهانی المپیادها رو کسب نمیکرد ....
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۲۱:۵۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
با این همه هزینه و کلاسهای مختلف هرکسی میتونه رتبه بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
سلام باید تمام مدارس یکسان باشه
تبعیض تا کی
معلم با اعصاب وروح روانش کار می کنه تعطیلی هم که داره یا داره برگه صحیح میکنه یا داره سوال می نویسه یعنی ۲۴ ساعت درگیر کار مدرسه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
خوب مدارس تیزهوشان وهیات امنایی وشاهدحذف بشن امامدارس بزرگسالان وعشایری جزو ملزومات اموزش پرورشند.تورو خدا اقای سحرخیزحرف از حذف مدارس عشایری وبزرگسالان،اقلیتهای مذهبی وآموزش از راه دور را که ملزومه آموزش وپرورشند نزنید!اگه اهل تز دادن هستید بیاید تزی بدید برای وصعیت افتضاح پرورشی در مدارس
-
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
بهتر است تمام مدارس بجز شبانه روزی و عشایری دولتی باشند مدارس شاهد و غیر انتفاعی فاصه طبقاتی بوجود می آورد . باید مدارس دولتی را تقویت نمود و در کل کشور آموزش یکسان باشد و سعی شود مانند سابق تغذیه و شیر به مدارس بدهند
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۰۹:۳۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
اینطور پیش بره مدارس خوب میشه مال ثروتمندان وما قشر فقیر که اتفاقا بچه های باهوشی هم داریم ضربه میخوریم .از انطرف دانشگاهها هم که دارند کنکوررو کم کم حذف میکنند وبر اساس معدل قرا میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
دانشگاه ها هم هیئت امنایی اداره میشه و پر از پیش خدمت و کارکنان و دانشجویان و هیئت علمی فامیل و قبیله هیئت امناها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
باید چرایی مخالفت آقایان مسول معاونان را در اینکه امتیاز مدارس غیر دولتی و انتفاعی به چه کسانی داده شده است جستجو کرد خود عزیزان دراین قضیه ذی نفعن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
اگر دنبال راههای کسب درآمد و توسعه غیر انتفاعیها هستید استعدادهای درخشان را قربانی نکنید. بیائید سراغ کلاسها و نشریات کنکوری و آنها را ساماندهی و ملزم به پرداخت ۵۰% درآمد شون به آموزش عمومی کنید که چند برابر اموزش و پرورش گردش مالی و درامد دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
حتی بنظر می رسد سرنوشت کنکور هم دست هموناست
Iran (Islamic Republic of)
حسين
۰۸:۵۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
بنام خدا و با سلام- همين الان هم كه اين مدارس هستند متاسفانه مدارس غيردولتي جولان مي دهند در حال حاضر حتي در جنوب شهر هم مدارس غيردولتي به وفور هستند. از طرفي مدارس دولتي را آنقدر از نظر آموزشي ضعيف كردندكه خودبه خود افراد به مدارس غيردولتي سوق داده بشوند. واي به حال روزي كه اين فانون تصويب بشه. اصولاً برنامه ريزي بسياري از مسئولين در جهت رفاه بيشتر اقشار مرفه است. بطوريكه الان سوالات در كنكور هم طوري طراحي ميشه كه هم از نظر نوع سوال و هم از نظر زمان فقط افرادي ميتونند به سوالات جواب بدهندكه دوره هاي تست زني رو با هزينه هاي زياد گذرونده باشند. فقط كافيه شما تبليغات دوره هاي تست زني در تلويزيون رو ببينيند و آمار قبول شدگان كنكور98 در بررسي كنيد. با اين وضع كم كم به دوره انوشيروان برمي گرديم كه فقط گروههاي خاص اجازه تحصيل داشتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
مدارس باید همشون دولتی بشه اگه میخواید عدالت برقرار بشه نه پولی غیر پولی یا همون غیر دولتی ودولتی.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۸:۵۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
با سلام
بهتر است که مدارس غیر انتفاعی هم حذف بشه چون اصلا بار مالی ندارن و اکثر دانش آموزان با ورود به این مدارس افت تحصیلی شدیدی پیدا می کنند و موردی که معلوم هست بدلیل تشویق اولیا در ثبت نام این مدارس به دانش آموز نمره غیر واقعی و بالا می دهد در ضمن اینکه در هیچ کشور پیشرفته ای چنین مدرسه ایاز نظر آموزش پذیرفته نیست و منسوخ است بدلیل اینکه آموزش برای همه افراد باید یکسان باشد .با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۰۸:۴۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
طرح خوبیه. از تبعیض جلوگیری میکنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۴۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
در خصوص معافیت مالیاتی از سوی مدارس غیر انتفاعی گزارشی تهیه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۸:۱۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
اگر به آینده ایران امید دارید باید به آموزش و پرورش بها بدهید.
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۰۷:۳۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
با سلام از سال گذشته آزمون نمونه دولتی ورود به پایه هفتم برداشته شد وقرار بر این شد تا ثبت نام دانش آموز بر اساس فرم امتیاز بندی ثبت نام انجام شود اولین ایراد این فرم ها نحوه امتیاز بندی است که بماند ،عملا مدارس تعدادی دانش آموز پولدار که می توانند به مدرسه کمک مالی نمایند را ثبت نام می کنند .والبته در طول سال تقریبا تمام هزینه مدرسه را از از اولیا دریافت می کنند .البته این مدرسه ها که از نمونه دولتی به هیئت امنایی تغییر پیدا کرد در کیفیت آموزش نیز افت شدید هم پیدا کردند.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاروند
۰۷:۲۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
سحر خیز خبر از تفاوتهای مدرسه ثبت نامی با80 تومن و مدرسه ای با 450 تومن نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
طرح بسیار خوبیه و از بی عدالتی جلوگیری میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
دنیا چکار میکنه شما هم همانکارو بکنید.
امریکا کلاً نون استعدادهای درخشان نه تنها کشور خودش بلکه جهان رو میخوره
اونا خط و برنامه و اختراع و ابتکار میدن بقیه هم پشت سر اونا حرکت میکنن
حالا شما بیائید بجای ساماندهی و رسیدگی به آنها و استفاده از این امکان مفید استعداد همین چهار نفر رو هم یا سرکوب کنید یا در به در کشورهای دیگه
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا طهماسبی
۰۶:۴۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
اقای سحر خیز عزیز،
اگر شما مدعی خارج شدن مدارس نمونه دولتی از مسر اصلی و هدف اصلی تاسیس آن هستید، چرا در سالهای گذشته آنرا در مسیر درست قرار ندادید!؟ چرا اینهمه مدارس نمونه دولتی و سایر مدارس تحت عنوان تیزهوشان و شاهد را گسترش دادی! شما هم مقصرید. مگر در هر استان چند تیزهوش داریم؟!!!! مگر چقدر ایثارگر و خانواده شهید داریم؟!!!! این همه تبعیض چرا؟؟؟ که حالا حذف این مدارس این همه مخالف دارد؟! می دانیدچرا؟ چون منافع دارند؟! اما در مورد کوتاهی های مجلس محترم که راحت بر صندلی های خود نشسته اند و شما اشاره نموده اید شکی نیست! هنوز حرف و عملشان یکی نشده است! شهریه نگیرید ولی قبض های آب و برق و گاز را پرداخت کنید!!! بااین نماینده ها، پنجاه سال دیگر هم عدالت آموزشی برقرارا نخواهد شد!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
سلام تعداد دانش اموز نخبه بسیار بسیار هست، و حتما باید مدارس نمونه باشه وگرنه این بچها زجرکش میشن در کنار بچهای بی انگیزه بشینن، تجربه شخصی خودم وقتی نمونه رفتم موفقیاتمم بیشتر شد تا وقتی کنار دانش اموزای عادی نشسته بودم، یکم مطالعه کنین. عذالت به یکسان سازی نیست، عدالت یعنی هرچیزی سرجای خودش و به اندازش باشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۴۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
جناب سحر خیز من بعنوان یک معلم اعلام میکنم که اینهمه تنوع در مدارس بخصوص تیز هوشان و نمونه دولتی این شائبه را برای دانش آموزانی که به این مدارس راه پیدا نکرده اند بوجود می آورد که من ناتوانم!!. که نتوانستم جذب این مدارس شوم و همین نقطه یاس و نابودی دانش آموزان است.درصورتیکه همه خوب می دانیم ورودی این مدارس و شیوه گزینش دانش آموزان و معلمان آن سراسر ایراد علمی و فنی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
گل گفتی من دوفرزندم در تیزهوشان تحصیل کردند ولی میزان استرس در اونها به قدری بالا بود واز نوجوانیشان هیچ لذتی نبردن که هرچند الان هردو در رشته ی پزشکی تحصیل میکنند اگر زمان به عقب برگردد دیگه این مسیر رو جلوی راه فرزندانم قرار نمیدم تحصیل در مدارسی که فقط از دانش اموز درس میخواهد نه لذت بردن از زندگی اشتباه محضه
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۰۶:۳۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
معلم نان ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
چون کار نمیکنه همش تعطیله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
امان از این مجلس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
واقعا،، امان از این مجلس،
من یه معلم بودم،، امسال بعد از 23سال کارکردن،، بخاطر اینکه علی رغم شهریه های سی چهل میلیونی،،، حقوق م را،، موسس نداده در خانه نشستم. بیمه ام هم تقریبا خودم واریز میکردم.
مدیر وو موسس،، دست به یکی کردند،، و این شد حکایت ماجرا.

حالا میخواهند اینگونه مدارس را بیشتر شکوفا کنند.
خدایا خودت رحم کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
نماینده ها هم باید یه جوری خودشون رو سرگرم کنن بندگان خدا ..‌‌‌
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۵:۲۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
مگه آقایون بقیه مشکلاتی رو که بهشون ربط داشته رو حل کردن که حالاوارد این موضوع شدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
یک معلم بازنشسته
۰۳:۲۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
فعلا که پولدارها بیشتربه مدارس تیزهوشان ونمونه راه پیدامیکنن وهمونا رتبه های خوب کنکورراازان خودمیکنن اتفاقا کشورهای پیشرفته تیزهوشان راجمع کردن وامکانات رابه همه مدارس میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
موضوعات آموزشی در کتابها اشکال داره . روش هم اشتباه است .
United States of America
ناشناس
۰۱:۲۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
به جای این قانون‌ها. قانون که مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی اختلاف طبقاتی فاش بوجود آورده و سیستم سوادآموزی را رو به نابودی گشانده. البته مردم می‌دانند مافیا غیرانتفاعی اجازه برچیدن نخواهد داد در نتیجه بیسوادی بیداد خواهد کرد
Netherlands
ناشناس
۰۱:۰۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
فقط دنبال این هستند که بچه پول دارهایی که پول مدارس غیر دولتی را دارند به این مدارس ممتاز غیر دولتی با بهترین و گران ترین معلم ها بروند که خیلی از مجلسی ها و آموزش و پرورشی ها صاحبان این مدارس هستند و بقیه دانش آموزان بروند ....
آخرین اخبار