رئیس قرآن و عترت ارشاد لرستان خبر داد؛

ثبت‌نام هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در لرستان آغاز شد

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: ثبت‌نام در هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از امروز صورت می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، منصور احمدی   رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: ثبت‌نام در هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از امروز ۱۲ آبان ماه به مدت یکماه در سایت quranedu.ir صورت می‌پذیرد.

منصور احمدی با اعلام این خبر گفت: ثبت‌نام در آزمون سراسری قرآن و عترت از امروز ۱۲ آبان ماه در سایت quranedu.ir آغاز شده و تا ۱۲ آذرماه ادامه دارد و مهلت ثبت‌نام و مشاهده دوره آموزشی برای رشته‌های الکترونیکی تا ۱۵ دی‌ماه خواهد بود.

او با اشاره به برگزاری این دوره از آزمون در بهمن ماه سال جاری، اظهار کرد: این دوره از آزمون با هدف سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، راهبری آموزش‌های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعداد‌های درخشان قرآنی به‌ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به‌ روزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت برگزار خواهد شد.

احمدی با اشاره به این‌که هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در چهار گروه امتحانی و ۱۵ رشته برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این دوره آزمون گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در دو رشته تفسیر سوره بقره و ترجمه و درک معانی سوره بقره، گروه معارف اهل‌بیت (ع) در دو رشته حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه و حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش‌های امام سجاد (ع) برگزار می‌شود.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، ادامه داد: همچنین گروه حفظ قرآن کریم در ۹ رشته حفظ جزء۳۰، حفظ جزء اول، حفظ سوره بقره، حفظ ۵ جزء اول، حفظ ۱۰ جزء اول، حفظ ۱۵ جزء اول، حفظ ۲۰ جزء اول، حفظ ۲۵ جزء اول و حفظ کل، و گروه آموزش‌های الکترونیکی در دو رشته سبک زندگی و سیره معصومین (ع) ۱و۲ و روخوانی قرآن کریم برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: رشته‌های گروه آموزش‌های الکترونیکی شامل سبک زندگی و سیره معصومین (ع) با همکاری سامانه مجازی نورالمجتبی و روخوانی قرآن کریم با همکاری سامانه مجازی حامیم برگزار می‌شود.

احمدی با اشاره به زمانبندی برگزاری آزمون، عنوان کرد: آزمون رشته‌های الکترونیکی ۲۵ و ۲۶ دی‌ماه و آزمون رشته‌های کتبی سوم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در رابطه با منابع آزمون، تصریح کرد: بجز رشته تفسیر سوره بقره که منبع آن تفسیر نمونه است، در تمام رشته‌های آزمون که به‌صورت کتبی برگزار می‌شود، متون و ترجمه‌های متداول قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه قابل استفاده است.

احمدی بیان کرد: نمره قبولی در آزمون کتبی کسب حداقل ۷۰ امتیاز و نمره قبولی در آزمون الکترونیکی کسب حداقل ۸۰ امتیاز است.

انتهای پیام/ب

آغاز ثبت‌نام هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.