مسلح شدن دانش آموزان به سلاح ایثارگری

اولین یادواره شهدای معلم و دانش آموز در شهرستان طبس برگزار شد.

مسلح شودن دانش آموزان به سلاح ایثارگری به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، کاظمی، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش در اولین یادواره شهدای معلم و دانش آموز طبس گفت: این اقدام در روز دانش آموز و در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در شهر پر افتخار طبس که روز‌های تلخی را برای استکبار جهان رقم زده بی نظیر است.

او افزود: اگر قرار است آرمان‌های انقلاب، امام و شهدا را دنبال کنیم باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ساری و جاری کنیم و دانش آموزان ما به این سلاح مسلح شوند.

کاظمی با اشاره به این که شهادت از بالاترین فضایل انسانی است، گفت: ارزش و جایگاهی که برای شهادت ذکر شده این است که بالاترین و محبوب‌ترین قطره خون در برابر خدای منان خون شهید است.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به قران شهدا زنده اند و در زندگی مادی و معنوی ما تاثیر دارند، ما برای هدایت شدن باید حواسمان ب پرچم شهدا و سبک و سیره شهدا باشد.

او  با اشاره به اینکه  فرهنگ ایثار و شهادت به معنای فرهنگ توحید محوری است. بیان کرد: دشمن چشم امید به فشار‌هایی ک به ما آورده دارد، اما ما در لوای توصیه‌های رهبری هر روز محکم‌تر می‌ایستیم.

کاظمی گفت: آنچه مهم است ساری شدن سیره و سبک زندگی شهدا در زندگی ماست دشمن به دنبال تهی کردن زندگی ماست.

او افزود: شرکت در یادواره‌ها و رفتن به سر مزار آنان باید انسان ساز و زندگی ساز باشد تا سبک زندگی آنان در زندگیمان تاثیر بگذارد.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: امروز دشمن با شکست در توطئه‌های مختلف باز هم دست از کار نکشیده است.

او افزود: ما باید بیدار باشیم، ۱۳ ابان نماد بیداری و هوشیاری ملت ایران است، امریکا از ملت ایران عصبانی است و این را نمی‌تواند انکار کند، ایران امروز با افتخار در مقابل استکبار ایستاده و جامعه جهانی را درمقابل انان بسیج کرده است.

کاظمی با بیان اینکه جامعه زنان ما امروز به شدت مورد تهاجم قرار گرفته اند، افزود: باید تک تک ما باید روی این مسئله حساس باشیم این است که کار ما در چهل ساله دوم انقلاب سخت‌تر است، اما دیدگاه موثر امام خامنه‌ای می‌گوید جوانان امروز به مراتب آماده‌تر از جوانان نسل اول انقلابند.

او با تاکید بر این که نباید ناامیدی را به جامعه تزریق کرد گفت: باید بهوش باشیم تا در زمین دشمن بازی نکنیم.

انتهای پیام / ط آ

۱۳ آبان نماد بیداری و هوشیاری ملت ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.