نبرد نیروهای سوری برای مقابله با ترکیه ادامه دارد؛

استقرار تجهیزات نظامی ارتش سوریه در حومه حلب

ارتش سوریه به منظور مقابله با هرگونه پیشروی نیروهای ترکیه، تجهیزات سنگین و نیمه سنگین نظامی خود را در حومه شمال شرقی حلب مستقر کرد.

استقرار تجهیزات نظامی ارتش سوریه در حومه حلببه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، ارتش سوریه مواضع خود را با استقرار توپخانه، موشک‌انداز و دیگر تجهیزات نظامی برای جلوگیری از هرگونه پیشروی نیرو‌های ترکیه در منبج و سایر نقاط در حومه شمال شرقی حلب تقویت کرد.

یکی از نیرو‌های ارتش سوریه گفت: ”تجهیزات سنگین و نیمه سنگین برای تکمیل استقرار نیرو‌ها در مرز‌های ترکیه و سوریه به اینجا آورده شده است. این کار به دستور فرماندهی کل انجام شد“.

خبرنگار این شبکه در سوریه در گزارشی با اشاره به ادامه استقرار نیرو‌های ارتش سوریه در حومه حلب افزود: اقدامات ارتش سوریه نشان می‌دهد در صدد تقویت توانمندی‌های خود در بلند مدت برای گسترش تسلط بر سراسر خاک کشور است که اکنون تحت سیطره ترکیه یا شبه نظامیان تحت حمایت این کشور قرار دارد.

همچنین یگان‌های ارتش سوریه در روستا‌ها و شهرک‌هایی از تل تمر گرفته تا منطقه ابوراسین در حومه رأس العین و مسیر درباسیه- رأس العین در حومه حسکه در شمال شرقی این کشور مستقر شدند.

در روز ۶ اکتبر ۲۰۱۹، دونالد ترامپ دستور داد تا نیرو‌های نظامی آمریکایی که در شمال شرقی سوریه و برای حمایت از کُرد‌ها حضور داشتند، از این کشور خارج شوند. چند روز بعد، آنکارا عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد. اقدام ترامپ برای خروج نیرو‌های آمریکایی از شمال شرق سوریه چراغ سبزی به آنکارا برای آغاز عملیات نظامی بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار