بهره برداری از دو پروژه دهه فجر امسال

مدیر پروژه تصفیه‌خانه‌های آب کرند و ریجاب گفت : اگر تخصیص اعتبار به موقع صورت گیرد این آمادگی وجود دارد که این دو پروژه دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،امیر بیاتانی مدیر پروژه تصفیه‌خانه‌های آب کرند و ریجاب با اشاره به اینکه بعد از زلزله سال ۹۶ و پس لرزه‌های آن و همچنین بارندگی‌های شدیدی که چند وقت اخیر داشتیم کدورت آب در شهر‌های کرند و ریجاب افزایش یافت، گفت : برای جلوگیری از این مشکلات پروژه تصفیه‌خانه آب ریجاب و کرند تعریف شد.

او گفت : از اوایل مرداد ماه امسال تجهیز کارگاه هر دو تصفیه‌خانه آغاز و شروع عملیات اجرایی نیز از نیمه مرداد انجام شد.

مدیر پروژه تصفیه‌خانه‌های آب کرند و ریجاب پیشرفت کنونی هریک از دو پروژه را بیش از ۵۰ درصد اعلام کرد.

بیاتانی با بیان اینکه هریک از این تصفیه‌خانه‌ها به حدود هفت میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: تا کنون برای هردو پروژه حدود ۱.۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

او از بدهی که به پیمانکار وجود دارد یاد کرد و با اشاره به اینکه فعلا تخصیص اعتباری برای این تصفیه‌خانه‌ها نداریم، گفت: با این وجود به جهت حساسیتی که در اجرای این دو پروژه وجود دارد، روند پروژه متوقف نشده و پیمانکار با تمام توان مشغول کار است.

مدیر پروژه تصفیه‌خانه‌های آب کرند و ریجاب با بیان اینکه اعتبار این دو پروژه از محل منابع استانی تامین می‌شود، خواستار توجه بیشتر مسئولین استان به این پروژه‌ها و تامین اعتبار لازم برای آن‌ها شد.

بیاتانی افزود: در صورتی‌که اعتبار لازم تخصیص یابد، آمادگی داریم هر دو تصفیه‌خانه را دهه فجر به بهره‌برداری برسانیم.

او درباره ظرفیت این پروژه‌ها گفت: تصفیه‌خانه کرند با ظرفیت ۶۰ لیتر در ثانیه برای جمعیت حدود ۲۰ هزار نفر و تصفیه‌خانه ریجاب با ظرفیت ۴۵ لیتر بر ثانیه برای جمعیت ۱۵ هزار نفر طراحی شده است .

 

 

انتهای پیام/د

جلوگیری از مشکلات پروژه تصفیه‌خانه

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار