معاون فرهنگی دانشگاه رازی؛

با جامعه دینی فاصله داریم

معاون فرهنگی دانشگاه رازی گفت : باوجود گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی و تلاش‌های زیادی که حاکمیت در این مدت انجام داده، هنوز با جامعه دینی فاصله داریم که باید برای تحقق این هدف بصورت ریشه‌ای عمل کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،علی اکبر محسنی معاون فرهنگی دانشگاه رازی بابیان اینکه علیرغم تلاش‌هایی که طی چهل سال گذشته انجام گرفته هنوز با جامعه دینی و آرمانی که پایه‌های آن قرآن است فاصله زیادی داریم،گفت : در کشور ۲۷ نهاد و سازمان داریم که سالانه بین ۸۰۰ تا دو هزار میلیارد تومان بودجه برای ترویج باور‌های دینی و آموزه‌های قرآنی دریافت می‌کنند، اما تاکنون کسی نپرسیده که نتیجه این بودجه چه شده و تا چه حد فعالیت این نهاد‌ها موفقیت آمیز بوده است.

او گفت : از سوی دیگر عملکرد بخشی از مدیران ما و برنامه‌های کلان اقتصادی، اجتماعی و سیاسی غیرعادلانه‌ای که در سطح ملی داریم، یکی از مهمترین عوامل تضعیف باور‌های دینی در جامعه ما است.

 معاون فرهنگی دانشگاه رازی به نقش ضعیف تربیتی خانواده‌ها هم در ضعف دین بین جوانان اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که فضای مجازی و برخی رسانه‌ها به‌سمت ترویج بی‌دینی، بی‌اخلاقی و خشونت میان نوجوانان و جوانان ایرانی رفته‌اند که باید درباره این مسائل بصورت ریشه‌ای عمل کنیم.

او با تاکید براینکه باید بپذیریم نقص‌هایی داریم و هنوز جامعه‌ای کاملا دینی نیستیم، گفت: برای رفع مشکلاتی که در این رابطه داریم، نباید فقط به برگزاری مراسم و اجرای برنامه‌هایی مناسبتی و یا روزانه توجه کرد، بلکه باید یک انسجام ملی بین نخبگان، بزرگان، مدیران و روشنفکران داشته باشیم و بصورت ریشه‌ای مشکلات را مورد توجه قرار دهیم.

محسنی از برنامه‌های تدارک دیده شده در دانشگاه رازی برای هفته قرآن و عترت در این دانشگاه خبر داد و افزود: به منظور ترویج و تعمیق ارزش‌های اسلامی، دینی، معنوی و اخلاقی بین دانشجویان، برنامه‌هایی را بصورت مستمر در دانشگاه برگزار می‌کنیم، اما در هفته قرآن وعترت نیز برگزاری تعدادی برنامه شاخص را در دستورکار قرار داده‌ایم.

او برگزاری نمایشگاه قرآنی در محل دانشکده ادبیات و علوم انسانی را از جمله این برنامه‌ها برشمرد و افزود: در این نمایشگاه آخرین دستاوردها، کتاب‌های منتشر شده و نرم‌افزار‌های قرآنی از ۱۳ تا ۲۲ آبان برای دانشجویان دانشگاه‌های استان عرضه می‌شود و می‌توانند با تخفیف مناسبی از این نمایشگاه خریداری کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه رازی برگزاری تئاتر خیابانی با مضامین و مفاهم قرآنی، مسابقات قرآنی و همایش "زندگی هدفمند در هزاره سوم" با حضور یکی از سخنرانان روانشناس برجسته کشوری را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده عنوان کرد و گفت: برگزاری مراسم ازدواج آسان با کمک و همراهی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه را نیز در این هفته خواهیم داشت و در آن به زوج‌های دانشجویی که به تازگی ازدواج کرده‌اند، هدایایی می‌دهیم.

 این مسئول گفت: سال گذشته برای ۵۰۰ زوج دانشجوی دانشگاه‌های استان توسط دفتر نهاد مقام معظم رهبری جشن ازدواج آسان گرفته شد .

 

 

انتهای پیام/د

در کشور ۲۷ نهاد و سازمان داریم

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.