۱۳ آبان نماد وحدت و همبستگی ملت ایران

مدیرکل آموزش‌ و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۳ آبان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و نماد وحدت و همبستگی ملت ایران است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش‌ و پرورش چهارمحال و بختیاری به مناسبت سالروز یوم‌الله ۱۳ آبان، روز دانش آموز و روز استکبارستیزی پیامی به شرح زیر صادر کرد:

«بسم الله الرحمن الرحیم

سیزده آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز؛ برگ زرینو نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و نماد وحدت و همبستگی ملت ایران است.

این روز که یادآور سه رخداد مهم در تاریخ ایران اسلامی (تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸) است و به تعبیر بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، انقلاب دوم نامیده شد، یادآور به زانو درآمدن طاغوت زمان وکوتاه کردن دست استعمار و استکبار جهانی از ایران اسلامی عزیزمان به دستدانش‌آموزان دلاور و شجاعی است که هیهات من الذلّه امام حسین (علیه السلام) را فریاد زدند و ردای زیبای شهادت به تن پوشیدند.

امروز که خصومت استکبار جهانی و آمریکای مستکبر و زیاده خواه بیش از پیش نمایان شده و این خیال خام که ملت ایران در برابر تحریم وتهدید سر تسلیم فرود خواهد آورد؛ در ذهن دشمنان ملت ریشه دوانده؛ وقت آن رسیده که با غیرت انقلابی و با شعار کوبنده و ضد استکباری «مرگ بر آمریکا» بر سر دشمنان این آب و خاک فریاد کشیده و اقتدار، عزت، همدلی، همبستگی، وحدت و مقاومت خویش را به رخ جهانیان بکشانیم.

اکنون زمان آن است که شما دانش‌آموزان و امید‌های آینده‌ این مرز و بوم؛ با حضور باشکوه و غرور آفرینتان، بصیرت و پایداریتان را به همگان اثبات کنید و نشان دهید که دانش آموز انقلابی ایران زمین با آگاهی و عقلانیت وحفظ روحیه آزادگی، قدر استقلال، آزادی و رهایی از چنگال مستکبران عالم را می‌داند.

قطعاً فردای ایران سرافراز با دستان پرتوان، ذهن خلاق و اندیشه‌ی شما مدیریت خواهد شد و به لطف الهی و اراده راسخ شما و در سایه اتحاد و همدلی، کشورعزیزمان در برابر همه تهدید‌ها و تحریم‌ها و عملیات روانی دشمنان، استوار و سرافراز تا نابودی دشمنان ایستادگی خواهد کرد.»

انتهای پیام/خ

گرامیداشت ۱۳ آبان در چهارمحال و بختیاری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار