کاهش زمان صدور مجوز‌ها در بخش کشاورزی

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: با اصلاح فرایند‌ها در بسته ویژه حمایتی بخش کشاورزی، صدور مجوز در این بخش به کمتر از۱۵ روز کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسن قاضی عسگر، معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پیش از این، صدور مجوز‌های بهره برداری و اشتغال در بخش کشاورزی بیش از ۲سال زمان می‌برد گفت: با ارائه بسته حمایتی ویژه در حوزه کشاورزی با ۲۵ سرفصل، این زمان به کمتر از ۱۵روز کاهش می‌یابد.

 او افزود: برپایه این بسته حمایتی که در شورای گفت و گوی بخش دولت و خصوصی به تصویب رسیده است در بخش‌های محتلف کشاورزی، چون توسعه پرورش شترمرغ، بوقلمون هم تسهیلات با سود ۶تا۹درصد پرداخت میشود.

حسن قاضی عسگر تصریح کرد:رونق تولید فقط با اصلاح سیستم و نگاه فرایندی امکان پذیر است، چون ریشه بسیاری از موانع تولید در معیوب بودن فرایند‌ها و سیستم‌ها است.

معاون امور اقتصادی ادامه داد: استعلام‌ها از محیط زیست و برخی دستگاه‌های دیگر برای تسهیل در صدور مجوز برای توسعه کشت گلخانه‌ای زیر یک هکتار حذف گردیده است.

مرادمند رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم با اشاره به اینکه رونق تولید در بخش کشاورزی نیاز به برطرف کردن موانع تولید است گفت: بسته حمایتی بخش کشاورزی میتواند در توسعه کشاورزی استان مفید باشد.

 او افزود: تسهیل صدور مجوز‌های کشت گلخانه ای، تامین تسهیلات ریالی از محل بند الف تبصره ۱۸قانون بودجه برای کشت‌های گلخانه‌ای با کارمزد ۶تا۹درصد با سقف تسهیلات شناور، حمایت از گسترش تولید محصولات سالم و مطلوب کشاورزی، حمایت و پرداخت تسهیلات به بخش پرورش دام‌های سبک و پُرتولید و صنعتی، حمایت از توسعه پرورش شترمرغ در بخش‌های کم آب و کویری استان، توسعه تولید پرورش ماهی و آبزیان، حمایت از تشکل‌های بخش کشاورزی و حمایت‌های کاربدی از صادرات محصولات کشاورزی مهم‌ترین سرفصل‌های این بسته حمایتی است.

او تصریح کرد:رویکرد این بسته حمایتی بیشتر مربوط به توسعه بخش‌های کشاورزی کمتر آب بَراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به اینکه بارش‌های ابتدای سال بعد ازیک دهه رونق را به بخش کشاورزی آورده است گفت:اشتغال در بخش کشاورزی کاهش آمار بیکاری را دراستان به همراه داشته است.
 
انتهای پیام/ی
 
 

کاهش آماربیکاری در بخش کشاورزی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار